نخستین نشست انجمن ادبی در مرکز شماره ۲ کانون مشکین‌شهر

همزمان با ایام‌الله دهه فجر، نخستین نشست انجمن ادبی با حضور بیش از ۴۰ نفر از اعضای نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شماره دو مشکین‌شهر برگزار شد.

این نشست با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری، معاونت فرهنگی و کارشناس ادبی کانون استان، رئیس انجمن شعر و ادب بسیج هنرمندان شهرستان، نویسندگان، اعضای ادبی و مربیان در مرکز شماره ۲ کانون مشکین‌شهر برگزار شد.

با تلاوت قرآن مجید توسط بهروز هواخواه، مربی امور فرهنگی سیار روستایی، برنامه شروع شد. زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر، در خصوص فرهنگ مطالعه و اهمیت برگزاری نشست‌ها و جلسات ادبی، تشکیل کارگاه‌های نقد داستان و شعر برای حاضران سخنرانی کرد.

او با اشاره به نویسندگان و شاعران برجسته شهرستان، خاطرنشان کرد: مشکین‌شهر در عرصه فرهنگ و هنر و ادب از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و مربیان کانون پرورش فکری نیز به‌عنوان پیشگامان این عرصه در جهت شناخت، معرفی و پرورش اعضای کودک و نوجوان نقش سازنده دارند.

در ادامه، راضیه قربانزاده مربی ادبی، ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ایام فاطمیه را تسلیت گفته و گزارشی از روند کار کارگاه داستان ارائه و به معرفی اعضای ادبی پرداخت.

بخش اصلی برنامه قرائت آثار ادبی اعضا شامل داستان بلند بود. در این بخش فاطمه اسدی، شقایق بخشعلی زاده، فاطمه اسلامی، شیما فرجام و شکیلا تقی اوغلی هرکدام داستان‌های خود را با موضوعات اجتماعی، فرهنگی، طنز و مذهبی به ترتیب خواندند.

بعد از قرائت هر عضو، نقد محتوایی آثار اعضا توسط عسگر زینالی نویسنده و محقق صورت گرفت، پرویز صابری و علی بدلی به‌عنوان نویسنده و شاعر، مهدیه علیقلیزاده کارشناس ادبی کانون نیز به نقد و بررسی آثار پرداختند.

زینالی ضمن بررسی و نقد آثار اعضا، روند رشد و پیشرفت آن‌ها را در زمینه داستان بسیار عالی توصیف کرده و به این نکته اشاره کرد که قلم توانای اعضای نوجوان، نشان از مطالعه دقیق و سواد بالای آن‌ها است. وی این‌همه پیشرفت را مرهون زحمات مربی کانون دانسته و از راضیه قربانزاده به‌عنوان مربی ادبی کانون تقدیر و تشکر کرد.

پس از اتمام ارزیابی، لیلا مستعلی زاده مربی مسئول مرکز شماره ۲ کانون مشکین‌شهر، ضمن تشکر از حضور مدیرکل کانون استان و هیات همراه، مقدم میهمانان، نویسندگان، اعضای ادبی و مربیان مراکز را گرامی داشته و از زحمات مربی ادبی در خصوص برگزاری این نشست و همکاری مربیان مرکز ۲ و همچنین پیگیری مدیرکل کانون استان در خصوص برگزاری نشست انجمن ادبی قدردانی کرد.

همچنین از محمد جعفری مسئول بسیج هنرمندان شهرستان به خاطر مشارکت و همکاری در برگزاری این نشست قدردانی و مقرر شد که در سال‌های آتی، نشست‌های بعدی این انجمن به‌صورت گسترده و با حضور اعضای مراکز شهرستان و باراهنمایی‌های مربی ادبی و کارشناس ادبی کانون استان، هر چه باشکوه‌تر برگزار شود.

در پایان هدیه‌ای از طرف مرکز ۲ کانون مشکین‌شهر به عسگر زینالی به جهت شرکت در نشست انجمن ادبی و نقد و بررسی آثار، توسط مدیرکل کانون استان به او اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =