کد خبر: 286125
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
بازدید 401
خدمات کتابخانه پستی در ۶۰ روستای زنجان ارائه می شود

کتابخانه پستی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان یکی از مراکز فرهنگی¬هنری کانون پرورش فکری است که برای کودکان و نوجوانان ۶۰ منطقه روستایی و کم برخوردار خدمات ارایه می کندکه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ علی حسنلو مسوول کتاب‌خانه‌ی پستی کانون زنجان گفت: کتابخانه پستی  با عضوگیری در مدارس روستاهای دور و نزدیک، کودکان و نوجوانان را تحت پوشش خدمات فرهنگی خود قرار می‌دهد و برای آنان کتاب ارسال می‌کند.

حسنلو به ارسال کتاب­ها اشاره کرد و گفت: این کتاب‌ها به صورت امانی برای دانش‌آموزان از  طریق پست ارسال می‌شود و آن‌ها پس از ۱۵ روز بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دو کتاب را در همان پاکت قرار می‌دهند و به دفتر کتاب‌خانه در شهر یا مرکز استان خود باز می‌گردانند.

مسوول کتابخانه پستی همچنین ابراز کرد همه‌ساله در نیمه‌ی دوم سال با توجه به پایان فصل کشاورزی و فراغت بچه‌ها از فعالیت‌هایی مانند کشاوزی و دامداری، کتاب‌های کتاب‌خانه‌های پستی کانون با استقبال بیشتری روبرو می‌شود خدمات این کتاب‌خانه سال‌هاست که  در اختیار کودکان و نوجوانان روستایی قرار می‌گیرد.

وی به کار کتابخانه پستی اشاره و یادآور شد کتابخانه پستی کانون استان زنجان با هدف خدمت‌رسانی به بچه‌های روستایی علاقه‌مند به کتاب‌خوانی که در حوزه‌ی فعالیت‌های کتاب‌خانه‌های سیار قرار ندارند و با دارا بودن ۱۳۰۰ عضو دختر و پسر و هم‌چنین تعداد ۶هزار و ۸۰۰ جلد کتاب و یک مربی، شصت روستای زنجان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

در کنار ارسال کتاب به شیوه‌ی پستی، در این کتاب‌خانه فعالیت‌هایی مانند معرفی شخصیت، معرفی وقایع، مسابقه‌های مختلف نیز به صورت مکاتبه‌ای و غیر حضوری ارایه می‌شود.

در کانون پرورش فکری استان زنجان علاوه بر کتاب‌خانه پستی، ۹ کتاب‌خانه سیار روستایی نیز به بچه‌های روستایی  و ۲ کتابخانه سیار شهری خدمت  رسانی می‌کنند.

۲۹ مرکز فرهنگی هنری و سه شعبه کانون زبان کانون پرورش فکری و و نوجوانان استان زنجان برای مخاطبان خود برنامه‌های فرهنگی، هنری ادبی ارایه می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =