برپایی نمایشگاه گل و گیاه و سبزه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون اردبیل

نمایشگاه گل و گیاه و سبزه با همکاری اعضای مراکز شماره ۴ و ۵ کانون پرورش فکری اردبیل، هم‌زمان با روز درختکاری افتتاح شد.

در این ویژه‌برنامه که  با حضور مدیرکل کانون استان، معاونان، کارشناسان و دانش آموزان مدارس برگزار شد، مربیان به معرفی گونه‌های مختلف گیاهان خانگی، روش‌های قلمه زدن، کاشت سبزه از حبوبات و صرفه‌جویی در مصرف گندم پرداختند.

در ادامه برنامه، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان با همراهی اعضا و دانش آموزان مدارس شهید احمدی مقدم، عادل سرایی، شهید صلواتی زاده و مدرسه کودکان استثنایی در محوطه مرکز ۵ اردبیل نهال کاشتند.

همچنین در برنامه‌ای تحت عنوان صدای پای بهار به مناسبت فرارسیدن نوروز باستانی؛ اعضا یک روز را با کاشت سبزه و گل سپری کردند. این برنامه باهدف آشنایی اعضا با انواع گل‌های خانگی و کاشانه‌ای، قلمه زدن، جنس خاک و نحوه‌ی نگه‌داری از گیاهان در خانه اجرا شد.

در کنار این فعالیت اعضا باراهنمایی مربیان به کاشت سبزه از انواع حبوبات: عدس، نخود، لوبیا، هسته پرتقال و نارنج جهت حمایت از طرح نه به استفاده از گندم و صرفه‌جویی در مصرف آن پرداختند.

برگزاری کارگاه ادبی، ساخت فرفره‌های رنگی اعضا با مادران و نوشتن مطالب ادبی برای مادران خود در دل فرفره‌ها از دیگر بخش‌های اجرایی این برنامه بود. رنگ‌آمیزی سفال برای کاشت سبزه و گل با نماد هفت‌سین، تخم‌مرغ آرایی و آشنایی اعضا با چرایی استفاده از هفت‌سین به‌عنوان نماد بهار، روخوانی از کتاب نوروز با «دارا و سارا» از دیگر فعالیت‌های اجرایی در این ویژه‌برنامه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =