مرکز شماره ۱ کانون مشکین‌شهر برگزار کرد؛«دست‌هایم درخت می‌شوند»

اعضای مرکز شماره یک کانون پرورش فکری مشکین‌شهر در روز درختکاری با اجرای ویژه‌برنامه «دست‌هایم درخت می‌شوند» این روز را گرامی داشتند.

در این برنامه که به‌صورت کارگاه علمی توسط نیلوفر صفروند مربی مسئول مرکز شماره ۱ کانون مشکین‌شهر، طراحی و اجرا شد. در مورد فرآیندهای مثبت زیست‌محیطی کاشت درختان، آثار مخرب قطع درختان، فرآیند رانش زمین، آسیب جدی لایه اوزون و اشعه‌ی مضر که به‌واسطه بی‌توجهی به کاشت و نگهداری و حفاظت از درختان توسط انسان روی‌داده، بحث شد.

در ادامه، طرح فرهنگی هنری دست‌هایم درخت می‌شوند به اجرا درآمد. در این برنامه از اعضا خواسته شد ابتدا دست خود را با مداد بر روی مقوا دور گیری نموده و طرح دست خود را بر روی مقوا بکشند. با توجه به تشابه ساختار دست(ساق دست به‌عنوان تنه درخت و انگشتان شاخه‌های درخت) اعضا با استفاده از تصاویر ذهنی خود در مورد نقش درختان در زندگی و همچنین مطالبی که در کارگاه بحث علمی آموخته بودند، طرح‌هایی بر روی دست کشیدند.

اعضا پس از اتمام کار در کارگاه ادبی سپیده داداش زاده مربی ادبی مرکز شرکت کردند و هرکدام متناسب با طرح خود یک جمله با موضوع طرح نوشتند.

در ادامه اعضا و مربیان مرکز به همراه طرح‌های آماده‌شده به محوطه پارک رفته باهم صدایی روز درختکاری را به درختان تبریک گفتند و طرح و متن خود را بر روی شاخه  یک درخت قدیمی روبروی مرکز قراردادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =