کد خبر: 287002
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
بازدید 1031
جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس برگزار می شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از برگزاری جشنواره منطقه ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس در اردیبهشت سال آینده خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان از برگزاری جشنواره منطقهای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس در اردیبهشت سال آینده خبرداد.

 ناهید سلیمانی احمدی مدیرکل کانون پرورش فکر ی هرمزگان  اظهار داشت: این جشنواره با هدف آشنایی کودک و نوجوان با گونه ادبی طنز، ایجاد شادابی و نشاط در کارگاهها و انجمن های ادبی و پرورش تفکر انتقادی و پرسشگرانه به دنیای پیرامون در قالب شعر و داستان طنز روزهای ۱۰ و ۱۱اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می شود.

وی موضوع آثار را آزاد با درون مایه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: همچنان که زبان طنز نشاط اجتماعی را به دنبال دارد، کانون نیز به دنبال معرفی ارزشمند آثار ادبی و طنز کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: کودکان و نوجوانان شاعر می توانند حداکثر۳ اثر و کودکان و نوجوانان داستان نویس نیز می توانند یک داستان ۲ هزار کلمه ای را برای این جشنواره ارسال کنند.

سلیمانی احمدی گفت:  شرکت کنندگان همچنین می تواند در هر دو قالب اثرهای خود را ارسال کند.

وی در خصوص بخشهای جشنواره بیان داشت: بخش اول شامل اعلام وتقدیر از برگزیدگان استان های شرکت کننده غیر حضوری است و بخش علمی نیز در قالب برگزاری کارگاهها و نشستهای تخصصی طنز(شعرسرایی و داستان نویسی خلاق) ۱۰اردیبهشت ماه همزمان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس برگزار می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: استان های شرکت کننده در جشنواره منطقهای شامل هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد هستند.

سلیمانی احمدی یادآور شد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به آدرس مرکزهای کانون استان های منطقه ۴ (یزد، کرمان، زاهدان، بیرجند و بندرعباس) ارسال کنند.

وی عنوان کرد: اعضای مرکزهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری، دانش آموزان مقاطع دوره اول و دوم ابتدایی و متوسطه اول و دوم شامل کودکان و نوجوانان ۷ تا۱۸سال در گروههای سنی ب(۷سال به بالا)، ج(۱۰سال به بالا)، د (۱۲ سال به بالا) و گروه سنی ه (۱۴ سال تا۱۸)می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

این مسوول ابراز داشت: استان های شرکت کننده می توانند فایل ضبط شده خوانش اثر را برای جشنواره ارسال کنند تا در اختتامیه نمایش داده شود.

سلیمانی احمدی افزود: مکان برگزاری جشنواره و کارگاه های تخصصی این جشنواره منطقهای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان است و مراسم پایانی این جشنواره نیز ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =