کد خبر: 287117
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
بازدید 369
کانون استان اردبیل میزبان گردشگران کودک و نوجوان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان عنوان کرد: مراکز فرهنگی هنری و کتاب‌خانه ‌سیار روستایی کانون در ایام نوروز در حال اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع، تحت عنوان «عیدانه کتاب» هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل در بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر استان واقع در مجموعه خطایی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مصاحبه با رادیو گردشگری آنلاین با اعلام این خبر گفت: طرح «عیدانه کتاب» در تعطیلات عید نوروز فرصت مناسبی را جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون فراهم می‌آورد.

احدزاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر طرح استقبال از گردشگران نوروزی به‌خصوص کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: باهدف توسعه‌ی کتاب‌خوانی، مربیان در مراکز فرهنگی هنری استان که گردش‌پذیر هستند، به معرفی آداب‌ورسوم نوروز و آیین‌های بومی و محلی اقدام می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت کتاب‌خانه‌ سیار روستایی، توضیح داد: کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی ۴ اردبیل نیز با حضور در بازار تاریخی و مجموعه گردشگری بقعه‌ی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برنامه‌هایی را برای بچه‌ها و مسافران اجرا می‌کند.

این مدیر فرهنگی با تأکید بر برپایی ایستگاه معرفی فعالیت‌های کانون به گردشگران در ستاد اجرایی خدمات سفر، یادآور شد: اجرای چنین طرح‌هایی می‌تواند کودکان و نوجوانان را با صنعت توریسم، حفظ میراث فرهنگی، آشنایی با یادمان‌های تاریخی و ظرفیت‌های فرهنگی بیش‌ازپیش آشنا نموده و آن‌ها را به‌عنوان شهروندانی دارای مهارت‌های مختلف در زمینه های فرهنگی هنری و ادبی آماده سازد.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود تصریح کرد: در قالب طرح «عیدانه کتاب» مراکز فرهنگی هنری شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، بیله سوار، کوثر و نیر با اجرای ویژه‌برنامه‌های معرفی و اهدای کتاب، کتاب‌خوانی، اجرای مسابقه و کاردستی، نقاشی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری اقدام می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =