کد خبر: 287683
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
جشنواره منطقه ای طنز خلیج فارس کاری اصولی و تخصصی است

مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از هرمزگان به عنوان استان پیشگام نام برد که از سه سال گذشته، با برگزاری جشنواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس، کاری اصولی، بنیادی و تخصصی در این حوزه را دنبال می کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان،  سودابه امینی مدیر کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون روز چهارشنبه در نخستین جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس اظهار حضور تخصصی در کنار کودکان و نوجوانان را حائزاهمیت دانست و افزود: وظیفه ارگان‌های اجرایی این استان است که از برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان حمایت کنند.
مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این حمایت‍‍‌ها را شامل حمایت از مربیان در کارگاههای آموزشی تخصصی و غنی سازی از منابع مکتوب و تصویری عنوان کرد.
امینی بیان داشت: بروز شناسه‌های بومی و منطقه‌ای به عنوان یک نکته مهم در این جشنواره حائز اهمیت است زیرا شناسنامه ادبی این استان محسوب می شود.
وی اظهار داشت: تلاش برای پرورش استعدادهای آینده‌سازان ایران اسلامی در حوزه هنر و ادبیات به منزله نگهداشت و توسعه یک ثروت ملی است.
مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درپایان از استان‌های شرکت کننده در این جشنواره قدردانی کرد و خواستار تبادل نظر شرکت‌کنندگان و برگزیدگان برای دوره بعدی شد.
نخستین جشنواره منطقه‌ای طنز کودک و نوجوان خلیج فارس در ۲ بخش شعر و داستان با شرکت استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد برگزار شد.
فراخوان این جشنواره از اسفند ۹۷ به استان‌ها ارسال شد و در این مدت ۵۱۶ اثر به دبیرخانه استان هرمزگان ارسال شد که از این تعداد ۱۴۵ اثر در بخش شعر و در بخش داستان ۳۷۱ اثر مورد داوری قرار گرفت.
در دبیرخانه این جشنواره در استان هرمزگان با رای مجدد داوران در نهایت  ۱۶۳ اثر به داوران جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۸ اثر برگزیده اعلام شد.
در مراسم پایانی این جشنواره از ۱۲ نفر در بخش داستان، ۶ نفر در بخش شعر تجلیل شد و ۸ نفر نیز در بخش داستان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
داوری بخش داستان این جشنواره را احمد اکبرپور و محمدرضا شمس و در بخش شعر نیز راشد انصاری و حسین تولایی برعهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =