سرودن شعرباید همراه با کشف شاعرانه باشد

نویسنده و شاعر کودک‌ونوجوان گفت: سرودن شعرباید همراه با کشف شاعرانه باشد و در شعر طنز نیز نخست می‌بایست ویژگی‌های شعری آن رعایت شود و بعد نگاه طنزداشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، حسین تولایی در کارگاه شعر طنز در بندرعباس  با بیان این‌که موسیقی شعر از عناصر شعر نیست، بیان داشت: اندیشه و تخیل بیش از حد باعث مهم شدن شعر می‌شود.

وی ادامه داد: شعر طنز سرودن به مراتب دشوارتر از شعر جدی است، زیرا در شعر طنز علاوه بر جدیت باید به این اندیشید که آن‌چه گفته ‌می‌شود موجب ناراحتی کسی شود.

عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان گفت: شعرباید همراه با کشف شاعرانه باشد و در شعر طنز نیز نخست می‌بایست ویژگی‌های شعری آن رعایت شود و بعد نگاه طنزداشته باشد.

به گفته تولایی، آسیب امروز شعر طنز این است که شعر نیست بلکه یک روایت منظم که تخیل و کشف شاعرانه ندارد.

نویسنده «پرنده‌ها پای سفره صبحانه اند» گفت: طنز تنها باعث خنده نمی‌شود بلکه نکته‌ای که در شعر طنز وجود دارد شاعرانگی اثر است.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان کشف افزود: در کلام و تصویر  اندیشه و احساس در تمام اجزا شعر می‌تواند اتفاق بیفتد.

حسین تولایی از شاعران حوزه کودک و نوجوان است که از وی آثاری شعری شامل «بیا چند شاخه حرف بزنیم، درخت عاشق پرنده است، شماره تلفن پرنده‌ها، بدن من چگونه کار می‌ کند و دمپایی خورشید» به چاپ رسیده است.

کارگاه شعر طنز با حضور اعضای انجمن‌های ادبی، مربیان، نویسندگان و علاقمندان به کتاب در بندرعباس هم‌زمان با جشنواره منطقه‌ای طنز خلیج فارس برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =