ضرورت آشنایی کودکان ونوجوانان با مهارت‌های‌ زندگی 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در جمع مسوولان کانون پرورش فکری این استان بر ضرورت آشنایی کودکان ونوجوانان با مهارت‌های زندگی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با همراهی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری  در نشست فصلی مسوولان مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران با گرامی داشت هفته معلم و اندیشه‌های شهید مطهری در حوزه تعلیم و تربیت  بر نقش مربیان کانون در پرورش نسل آگاه و ماهر  تاکید کرد.  
حسین حسن نژاد با ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان مسوول و کارشناسان  کانون پرورش فکری اظهار داشت: ما محصول تربیت نسل گذشتگان هستیم و در عین حال آیندگان نیز محصول تربیت ما هستند. بر این اساس نقش معلمان و مربیان در حوزه تربیت با اهمیت است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات و آسیب‌های موجود اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزود: همه ما در برخورد با این مشکلات نقادانه عمل می کنم اما باید این رابپذیریم که برای حل مشکلات موجود همه می‌بایست از خود شروع کنیم.
وی بر این نکته تاکید نمود که نقش مربیان و معلمان در ایجاد این نگرش بسیار قابل ملاحظه است، تصریح کرد: باید آشنایی کودکان ونوجوانان با مهارت‌های زندگی و ارتقای سواد مهارتی در آنان را  جدی گرفت.
معاون استاندار مازندران در قسمت دوم صحبت های خود بر ضرورت تغییر اشاره کرد و بیان داشت.
شناخت و درک  وضعیت موجود، برنامه ریزی و تلاش برای بهبود وضعیت و رسیدن به  وضعیت مطلوب لازمه توسعه نگرش در  دو حوزه مدیران و مربیان و معلمان است.  
حسن نژاد بر ارتقای سواد و مهارت در کودکان ونوجوانان تاکید کرد و گفت: فناوری های نوین ارتباطی، امروز نقش کلانی در حوزه خانواده و جامعه دارد بر این اساس می بایست با شناخت این ظرفیت و بومی سازی آن؛ برای رشد و پویایی فرزندان و جامعه بهره برد و در عین حال، تاثیرات منفی و آسیب رسان آن را کاهش دهیم.البته در این خصوص خانواده ها،  مربیان کانون، معلمان و همه مربیان آموزشی و فرهنگی نقش دارند.
این مسوول لازمه‎ی توفیق در این بخش را توان‌مندی و داشتن دانش و مهارت همه تاثیر گذاران حوزه رسمی و غیر رسمی تعلیم و تربیت دانست و  در بخش سوم صحبت هایش یادگیری نسل امروز با مهارت های زندگی را مورد  تاکید قرار داد.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران براهمیت رشد شاخص های سواد در کودکان ونوجوانان اشاره نمود و خاطر نشان ساخت:سواد، صرفا  خواندن و نوشتن نیست بلکه؛ یادگیری در حوزه مهارت و دانش؛ برای زندگی موفق و اثر بخش است. وی گفت:  سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد رسانه‌ای و سواد تحلیلی از مولفه‌های این نوع سواد هستند که نهادهای آموزشی و تعلیم و تربیت ما می بایست در  خصوص آموزش آن به کودکان ونوجوانان   اهتمام  داشته باشند.
این مسوول اشاره کرد: خوشبختانه نگاه کانون به این مولفه‎ها مثبت بوده و برنامه‌های آن در حوزه آشنایی  کودک ونوجوان با مهارت های زندگی موثر بوده است.
حسن نژاد در جمع بندی سخنان خود با تاکید بر اینکه  سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی هزینه نیست؛  اظهار داشت:  با افزایش مهارت‌های مورد نظر به کودکان ونوجوانان می توان زمینه انتقال منابع کشور را به نسل جوان فراهم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =