کد خبر: 287737
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
بازدید 407
نشست‌های شاهنامه‌خوانی در کانون پرورش فکری یزد

نشست‌های شاهنامه‌خوانی عصرهای پنجشنبه، به منظورآشنایی با متون کهن و خوانش صحیح در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری یزد، برگزار می‌شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، مرکز تخصصی شاهنامه‌خوانی از بهمن  ۹۷ کار خودش را آغاز نموده است تا کنون جلسات متعددی را پشت سر گذاشته و نوید  روزهای خوبی را می‌دهد.

  اعظم جلالیان مسئول اجرایی نشست های تخصصی شاهنامه‌خوانی کانون پرورش فکری یزد، گفت: با توجه به جلسات برگزار شده در راستای شاهنامه‌خوانی و جذب اعضا و خانواده‌ها و حمایت و نگاه ویژه سید حسین پیغمبری مدیرکل کانون پرورش فکری استان، دو نشست را در اواخر اسفند سال ۹۷ با حضور احمدعلی مهدی‌نژاد از پیشکسوتان عرصه‌ی تئاتر و زهرا خورشید نام از اساتید ادبیات در مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری برگزار کردیم و قرارشد پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ این نشست برگزار شود که الحمدلله تاکنون هشت نشست شاهنامه‌خوانی برگزار شده و مورد استقبال اعضا و خانواده‌ها قرار گرفته است.

  وی افزود: از اهداف این طرح و نشست‌ها، آشنایی شرکت‌کنندگان با متون‌ کهن، درست‌خوانی متون کهن، از جمله شاهنامه، آشنایی با مفاهیم  و آموزش نقالی در خلال برنامه است، تا کودکان ونوجوانان کانونی در این عرصه نیز بدرخشند و در آینده در زندگی خود به کار گیرند.

  اعظم جلالیان پیرامون نشست شاهنامه‌خوانی، اظهارداشت: اولین نشست، با خوانش داستان ضحاک با پدرش آغازشده است و در هشتمین جلسه به  خواستگاری فریدون برای سه پسرش از شاه یمن رسیده است و در این جلسه به ارزش‌های زن ومقام زن در شاهنامه اشاره شد.

   وی ادامه داد:  طی این هشت جلسه شرکت کنندگان تک به تک به خوانش شاهنامه پرداخته و نحوه صحیح‌خوانی، مفاهیم کلمات و ابیات  از سوی اساتید یادآوری شده است.

  گفتنی است در حاشیه‌ی برگزاری نشست شاهنامه‌خوانی، احمد علی مهدی نژاد هر پنج شنبه با یک هدیه از متون دیگر مانند حکایت‌هایی از گلستان سعدی  واشعاری از دیوان حافظ،   اشعار پروین اعتصامی، شعر عقاب دکتر خانلری و ...   به منظورآشنایی اعضا با سایر متون در مرکز یک حاضر می‌شوند تا اعضا به تحقیق و پژوهش  بپردازند و برای دیگر شرکت‌کنندگان نتایج تحقیق خود را به صورت کنفرانس  بیان ‌کنند و در پایان هر جلسه سکینه قیصری مسئول مرکز شماره یک  از اعضا ی فعال تقدیر به عمل  می‌آورد

  در هشتمین نشست نیز، احمدعلی مهدی‌نژاد و سروش مهدی نژاد این پدربزرگ و نوه، از حکایات گلستان سعدی خوانش زیبایی داشتند و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت. زهرا خورشید نام از اعضا خواست تا هر جلسه به صورت داوطلب یک حکایت را بخوانند و به معانی و مفاهیم حکایت بپردازند.  

  علاقه‌مندان به شرکت در این نشست‌های هفتگی شاهنامه‌خوانی می‌توانند جهت هماهنگی و ثبت نام، به نشانی خیابان مهدی، پارک وحشی بافقی مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک کانون پرورش فکری یزد مراجعه یا با شماره‌ی  ۳۶۲۵۳۱۳۱ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =