دیدار دانشجو معلمان تربیت معلم بجنورد با مدیرکل کانون خراسان شمالی

دانشجو معلمان مقطع آموزش ابتدایی تربیت معلم بجنورد با منیرصادقی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان شمالی، همزمان با هفته معلم مدیر کل کانون استان در جمع دانشجویان تربیت معلم عنوان کرد: خودسازی را باید ابتدا از خودمان آغاز کنیم زیرا تا زمانی که به خودسازی و خودشناسی نرسیم آموزش و پرورش صورت نمی‌گیرد.

منیر صادقی رفتار و منش مربی و معلم بر کودک ونوجوان بسیار تأثیرگذار دانست و خاطر نشان کرد: اگر جامعه به رستگاری رسید مطمئن باشید که ماحصل کار و فعالیت شما در مراکز آموزشی است.ملاک و معیار تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان باید اخلاق مداری باشد، کسب مدارج علمی لزومأ دال بر تربیت انسانی و اخلاق مدارانه نیست.

صادقی در ادامه به اصول پرورشی در کانون اشاره کرد و به دانشجویان یادآور شد تا از پتانسیل‌های مراکز کانون برای به روز کردن مفاهیم آموزشی استفاده بیشتری شود و لذت پرورش را برای دانش‌آموزان در محیط‌هایی متفاوت خلق کنند.

وی در ادامه خطاب به دانشجویان تربیت معلم با تأکید بر اینکه مسوولیتی که به دوش گرفته‌اید بسیار حساس است و عظیم، افزود: این فرصتی است که به لطف خداوند در مسیر راه شما قرار گرفته است اگر نتوانید به شایستگی از این فرصت بهره ببرید بدون شک به تهدیدی جبران ناپذیر برای فردای جامعه تبدیل می‌شود.به گفته صادقی توجه به علوم انسانی یک اصل مهم میباشد که طی سال‌های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته است و از دانشجویان تربیت معلم خواست تا بیشتر به گرایش‌های این علم بپردازند تا شاهد توسعه در کشور باشیم.

گفتنی است در بخشی دیگر از این برنامه دانشجویان در کارگاه شعرخوانی حضور یافتند. در این کارگاه ملیحه بیابانی مسئول مرکز شماره ۲ بجنورد ضمن معرفی کتاب های شعرکودک وشاعران بنام این حوزه، از دانشجویان خواست تا با استفاده از روش‌های خلاقانه مطالعه را بین دانش‌آموزان ترویج دهند.

وی همچنین با اشاره به خلاقیت و نوآوری‌های کانون در انتشار کتاب چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ مفاهیم و موضوعات، خاطر نشان کرد: تازمانی که معلم در کلاس درس به عنوان الگوی دانش‌آموزان انگیزه و خلاقیت لازم را برای مأنوس کردن دانش‌آموزان به کتاب و مطالعه مفید به خرج ندهد هیچ تغییری انجام نمی شود زیرا در عصر  کنونی فضاهای متفاوتی را کودکان ونوجوانان تجربه می‌کنند که برایشان بسیار جذابیت است به همین دلیل هم نقش معلم نسبت به گذشته بسیار پررنگ‌تر و حساس‌تر شده است.

گفتنی است در ادامه این برنامه دانشجویان از کارگاه‌های و نمونه آثار اعضا بازدید کردند و با ارائه پیشنهادات سازنده زمینه همکاری بیشتر کانون با دانشگاه تربیت معلم فراهم نمودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =