شاهنامه از زبان نوجوانان کانون شهر قدس روایت شد

همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به اجرای برنامه‌های متنوع توسط اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری شهر قدس کانون استان تهران و با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، به مناسبت بزرگداشت فردوسی شاعر حماسه‌سرای پارسی، امور کتابخانه‌های عمومی با حضور فعالانه‌ی اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری شهر قدس کانون استان، همایش بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی را در این شهرستان برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، در این ویژه‌برنامه، بنفشه رفیعی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی و امور بانوان شهر قدس، نقی علیوند رئیس شورای اسلامی شهرستان، سیده فهیمه اطهری مدیر امور کتابخانه‌های عمومی شهر قدس و دیگر مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند.

این همایش با صوت خوش «ابوالفضل آقاوردی»عضو نوجوان مرکز شهر قدس کانون استان تهران آغاز شد که آیاتی از کلام‌الله مجید را برای حاضران تلاوت کرد.

بر همین اساس، از دیگر برنامه‌های این همایش اجرای نمایش طنز «رستم در عصر حاضر» با هنرمندی«سونیچ باهنر و فاطمه ایزدی» اعضای نوجوان و اجرای سرود اعضای کودک دختر بود.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه، «فاطمه عزیزی و ملیکا محمدی» اعضای نوجوان این مرکز فرهنگی هنری کانون به معرفی کتاب ارزشمند شاهنامه پرداخته و نگاهی متفاوت به شخصیت‌های اساطیری شاهنامه فردوسی داشتند.

پایان‌بخش برنامه‌های این مناسبت نقالی از داستان ضحاک مار دوش توسط «طاهره جابری» و پخش انیمیشن «رستم و اسفندیار» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =