کد خبر: 288238
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
بازدید 474
نمایشگاه مهرواره « از تبار باران » در کرمان افتتاح شد

نمایشگاه تابلوهای دست‌ساز اعضای نوجوان مراکز کانون کرمان با موضوع شهدای شاخص استان و عنوان مهرواره « از تبار باران » افتتاح شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، نمایشگاه « از تبار باران » امروز ۳۱ اردیبهشت در مجتمع آموزشی ثارالله با حضور محسن روحی مدیر کل کانون و سردار محمد مطهری جانشین سپاه ثارالله و محمدجواد صادق‌زاده رئیس سازمان بسیج فرهنگیان و زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان برگزار شد.

بنا بر این گزارش، فراخوان مهرواره دست سازه ها از زمستان ۹۷ به مراکز استان کرمان ابلاغ شد و۳۰ تابلوی دست‌سازِ اعضای نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت زندگی و ابعاد شخصیت شهدای شاخص استان به آفرینشهای هنری کانون استان رسید.

در این رابطه، محسن روحی افزود: ۱۵۰ هنرمند نوجوان استان کرمان برای ایجاد ۳۰ تابلو از زندگی شهدا حدود سه ماه وقت گذاشتند و ماجرای مهمی از زندگی شهدا را به تصویر کشیدند.

وی ادامه داد: شهدای معرفی شده در این نمایشگاه با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس توسط نوجوانان هنرمند انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: هنرمندان نوجوان بعد از مطالعه زندگی شهید مورد نظر یک موضوع مهم زندگی شهدا را برای تصویرگری انتخاب و با استفاده از مواد در دسترس و دورریختنی و با راهنمایی یک مربی هنری تابلو ها را خلق کرده اند.

همچنین وی تاکید کرد: هر تابلو نمایشگاه مهرواره ای از تبار باران یک راوی و یک فلش کارت دارد.

گفتنی است کانون به عنوان کارگروه کودک و نوجوانِ دومین کنگره سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان کرمان این مهرواره را در کنار دیگر بخش‌های این کارگروه یعنی جشنواره قصه‌گویی «راز ستاره‌ها » و نشست‌های تخصصی با نویسندگان دفاع مقدس برگزار کرده است.

بر اساس این خبر، این نمایشگاه پنجشنبه به مناسبت سوم خرداد در گلزار شهدا و در ابتدای سال تحصیلی آینده در مدارس  و مراکز فرهنگی استان برپا و در نهایت به موزه دفاع مقدس اهدا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =