آشنایی با تکنیک فتوکولاژ در انجمن نقاشی اعضای مراکز کانون تهران

سومین جلسه از انجمن نقاشی اعضای مراکز کانون استان تهران، با آموزش تکنیک فتوکولاژ در مرکز شماره ۳ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، جلسه سوم انجمن نقاشی اعضای مراکز کانون استان در روزهای پایانی اردیبهشت ۱۳۹۸ در مرکز شماره ۳ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه از انجمن، «پدیده فراهان نژاد» از مربیان باسابقه رشته نقاشی کانون استان، اعضای شرکت‌کننده را با تکنیک فتوکولاژ آشنا کرد.

در این جلسه که اعضا فراگیر، در کنار دیگر اعضا حضور داشتند، بعد از توضیحات مدرس درباره این تکنیک و شیوه‌های کاربردی آن در نقاشی، کتاب «اسب، سیب، بهار» نوشته احمدرضا احمدی خوانده شد.

سپس از اعضای حاضر در انجمن خواسته شد که داستان کلی کتاب را در یک فریم به وسیله تکنیک فتوکلاژ طراحی و دست به تجربه تازه‌ای در هنر نقاشی بزنند.

نوجوانان با برش تصاویر و ترکیب آن با نقاشی، به صورت انفرادی تصاویری خلاقانه از متن کتاب را با این تکنیک به تصویر کشیدند.

آثار خلق‌شده‌ی اعضا به صورت نمایشگاهی بر دیوار کتابخانه نصب شد و مدرس کارگاه یک به یک آثار را موردنقد و بررسی قرارداد.

به گفته پدیده فراهان نژاد فتوکولاژ با توجه به نوع روش اجرایی آن، برای استفاده‌ی نوجوانان در رشته نقاشی دارای جذابیت‌های اجرایی بسیاری است و اعضا از این تکنیک لذت خواهند برد.

گفتنی است سومین جلسه انجمن نقاشی اعضای مراکز کانون استان در روزهای پایانی اردیبهشت ۱۳۹۸ با حضور ۲۲ عضو مراکز کانون استان در مرکز شماره ۳ برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =