کلاس های  هنری می ­تواند راهی برای  تغییر رفتار و اصلاح عضو باشد

قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز در نشست مربیان هنری، هنر را ابزاری برای تربیت فرد و اصلاح او و در نهایت اصلاح جامعه معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان البرز،  سرپرست کانون البرزدر این دیدار ضمن خوشامد گویی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران ، ماموریت اصلی  کانون را غنی­سازی اوقات فراغت  و رشد و پرورش استعداد­های کودکان بر مبنای آموزه­های دینی و اسلامی خواند و افزود: انتظار داریم با توجه به نیرو­های توانمندی که در مجموعه استان و در بخش هنری وجود دارند،  شاهد پیشرفت روزافزون این بخش و نمود بیشتر فعالیت­های هنری در سطح استان و کشور باشیم.

سلیمانی هم چنین  نشست صمیمانه و انتقاد محترمانه را راه­گشای حل مسائل خوانده و گفتار شفاف و صادقانه را راهی برای پیشرفت بهتر امور خواند و ابراز امیدواری کرد که همکاران استان به ویژه مربیان هنری قدر دوران طلایی تابستان را دانسته و برنامه­های خوبی را برای این ایام و سایر اوقات فراغت اعضا طراحی و اجرا کنند.

وی هم چنین به ضرورت ایجاد همدلی و همکاری بین همکاران اشاره کرد و افزود ما باید فضایی را فراهم کنیم که تلاش ما منجر به اعتماد بیشتر اعضا، والدین و تمام علاقه­مندان شود .

مهری فلاح ، معاوهن فرهنگی، اجرایی کانون البرز هم در این نشست ضمن اشاره به پتانسیل موجود در بخش هنری استان، نقد سازنده را عامل پیشرفت امور خواند و از همکاران خواست تا از هر فرصتی برای جذب اعضا به فعالیت های کانون بهره برده و زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای آنان را هرچه بیشتر و بهتر فراهم کنند.

بهزاد ابوالقاسم حسینی، کارشناس هنری استان نیز در ابتدای این نشست،  ضمن تشکر از همدلی و همکاری خوب همکاران هنری  و حضور اثربخش آنان در مراکز سطح استان، تعامل خوب بین  همکاران هنری با سایر  مربیان ، اعضا و والدین و ارتباط و تعامل سازنده با سایر نهادها و برگزاری جشنواره­ها و نمایشگاه­ها را نقطه قوت کار کانون عنوان کرد و آشنایی آینده­سازان با ابزار هنر را راهی برای رشد اندیشه آن­ها دانست.

کارشناس هنری استان هم چنین ضرورت وجود کار پژوهشی در حوزه هنر و ارتباط نزدیک بخش پژوهشی و هنری را متذکر شده و نیاز به یک آرشیو مناسب برای نگه­داری آثار را غیر قابل انکار خواند.

در ادامه مربیان هنری نکات مختلفی از جمله ، افزایش میزان ساعت قراردادهای کاری، ضرورت ایجاد همدلی بیشتر بین مربیان مسؤول و مربیان فرهنگی و همکاران هنری در جذب و هدایت اعضا، تشکیل انجمن­های تخصصی، حمایت  از مربیان هنری در کارهای پژوهشی، چاپ مقاله و کتاب، برگزاری دوره­های آموزشی ویژه ارتقا دانش شغلی و ارتباط با کودکان و نوجوانان، اختصاص فضای آرشیو مناسب به آثار هنری، همدلی بیشتر بخش فرهنگی در فضاسازی مراکزو فراهمک شدن زمینه مطالعه و تحقیق برای مربیان هنری، تعیین شیفت کاری مربیان با توجه به میزان حضور اعضا ، تنوع بخشی و کیفیت بخشی به فعالیت­های فرهنگی، هنری مراکز و ضرورت تبادل تجربه بیشتر بین همکاران، استفاده از فضای پایگاه خبری استان و فضای مجازی در تبلیغ و پوشش اخبار بخش هنری و برگزاری نشست­های تخصصی را مطرح کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =