وزش «باد دوچرخه‌ سوار» ایرانی در جشنواره‌های جهانی

تازه‌ترین انیمیشن تولیدشده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «باد دوچرخه‌ سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی در چند ماه گذشته در سه بازار بین‌المللی فیلم حضور داشته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «سربندی»، فیلم‌نامه این اثر شش دقیقه‌ای را بر اساس یکی از داستان‌های کتاب «پی‌تی‌کو... پی‌تی‌کو...» اثر فرهاد حسن‌زاده از انتشارات کانون نوشته شده است.

بر اساس این خبر، داستان این انیمیشنِ کوتاه در مورد باد جوانی است که صاحب دوچرخه‌ای می‌شود. باد به وسیله دوچرخه سریع‌تر می‌وزد. بدون صرف انرژی زیاد آزادانه به هر طرف می‌رود و از گردش لذت می‌برد. از همه مهم‌تر این‌که او تنها بادی‌ست که چنین وسیله‌ای دارد. این آزادی و قدرت تازه به او این امکان را می‌دهد که دست به هر کاری بزند....

در این میان، طراح استوری برد و ریل، فضاسازی و گرافیک و پس زمینه انیمیشن «باد دوچرخه سوار» که با تکنیک دیجیتال دو بعدی ساخته شده را نازنین سبحان‌سربندی بر عهده داشته است.

همچنین سمانه اسدی انیماتور این اثر است، مارال علیزاده کامپوزیت، میلاد محمدی موسیقی، محمد ناصری تدوین و چنگیز صیاد صداگذاری انیمیشن «باد دوچرخه‌ سوار» را بر عهده داشته‌اند.

در عین حال این فیلم تاکنون در بازار فیلم شصت‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آلمان، سی‌وچهارمین بازار بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون فران فرانسه و بیست‌ودومین بازار بین‌المللی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی فجر معرفی شده است.

نازنین سبحان‌سربندی درباره‌ی محتوای این فیلم توضیح داد: میل به خاص بودن، تفاخر و برتری نسبت به دیگران معمولا مشکلاتی گاه جبران‌ناپذیر به وجود می‌آورد. این میل گاه با داشتن اشیایی خاص یا رفتار و منشی متفاوت از هم‌نوعان بروز می‌کند. در حالی‌که دارابودن هر شئ یا بروز هر رفتاری نیازمند دانش و فرهنگ خودش است.

این کارگردان، استفاده نامطلوب از اینترنت و یا سرپیچی از قانون‌های راهنمایی و رانندگی و راندن اتومبیل با سرعت بالا در شهر یا جاده‌ها را از جمله‌ مصداق‌های تمایل انسان‌ها به خاص‌بودن و برتری‌جویی عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =