کد خبر: 288737
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
بازدید 494
تشکیل کارگروه «مصرف بهینه آب» در کانون البرز

جمعی از مربیان فرهنگی علاقه‌مند به ترویج مصرف بهینه آب، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ویژه‌ای را در این حوزه اجرا می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، این کارگروه،  به منظورترویج مدیریت مصرف آب و  تببین راه‌کارهای مصرف صحیح آن و بر اساس شیوه‌نامه ارسالی از طرف معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و ضرورت طراحی و اجرای فعالیت‌های شاد و جذاب در این حوزه،  با حضور مربیان فرهنگی علاقه‌مند و جمعی از کارشناسان،تشکیل شد.

مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون البرز در اولین نشست اعضای این کارگروه، ضمن تشکر از حضور علاقه‌مندانه و با نشاط همکاران، به شیوه نامه ارسالی و نحوه انتخاب رابط کارگروه کشوری با توجه به تصمیم اعضای شورای فرهنگی اشاره کرده و  گفت با توجه به شرایطی که کشور ایران در حوزه آب و مصرف بی رویه آن دارد، باید شرایطی را فراهم کنیم که این موضوع، محدود به فعالیت و برنامه خاصی نشود و برای کودک ونوجوان در این زمینه دغدغه ایجاد کنیم و آن‌ها را به سمت اجرای فعالیت‌های پژوهشی  اثربخش، هدایت کنیم.

وی هم چنین به نحوه مشارکت با سایر سازمان‌ها هم توجه کرده و گفت: ما سعی خواهیم کرد که در این تعاملات به شکل سازنده و اثر بخش عمل شود.

این مقام مسوول به اجرای فعالیت‌ها با رویکرد خلاق و جذاب نیز تاکید کرده و از برگزاری نمایشگاه ویژه این فعالیت‌ها در هفته پژوهش خبر داد.

فرانک فروزانفر، کارشناس آموزش و پژوهش استان که رابط استانی این فعالیت است و مسوولیت کارگروه را بر عهده دارد، درابتدای  این نشست به ضرورت توجه به کودکان ونوجوانان و انتقال آموزش مفاهیم توسط این سفیران به خانواده‌ها تاکید و از ایجاد زمینه‌های مناسب جهت همکاری با سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط در این حوزه و در اختیار قرار دادن منابع مناسب جهت برنامه‌سازی در این زمینه  سخن کفت.

وی با اشاره به تعیین هفته اول تیر ماه به عنوان هفته «صرفه جویی مصرف آب» از هر مرکز خواست تا برنامه‌های خاص خود در این هفته را معرفی کنند.

ضرورت انجام فرآیندی فعالیت‌ها و ثبت و مستند سازی آن و ارسال به موقع گزارشات از نکات دیگری بود که رابط استانی این کارگروه، مطرح کرد.

طاهره گرمسیری، کارشناس فرهنگی و نمایندگان رابط مراکز در حوزه مصرف بهینه آب نیز نقطه نظرات خود در این خصوص را مطرح و از فعالیت‌های پیش‌بینی شده، سخن گفتند.

ضرورت طراحی فضای شاد برای برنامه‌ها، فضا سازی مناسب حیاط مرکز و در صورت امکان بهره‌گیری از آبیاری قطره‌ای، معرفی حامیان آب مراکز، تشکیل گروه‌های پژوهشی، توجه ویژه به اقدام پژوهی، استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مختلف، ضرورت بهره‌گیری از نرم افزارهای مناسب در این حوزه و تشکیل جلسات مستمر به منظور تبادل تجربیات از نکاتی بود که در این نشست مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =