کارگاه سرود ویژه مربیان مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران برگزار شد

کارگاه سرود ویژه مربیان مراکز فرهنگی و هنری در کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران،
کارگاه آموزشی  سرود  با حضور سهیل مطیعا، دبیر انجمن سرود کانون کشور، مربیان و مسوولین مراکز فرهنگی‌هنری کانون مازندران در  سینما کانون ساری  برگزار شد.
در ابتدای این کارگاه آموزشی، مدیر کل کانون مازندران با اشاره به اقدام ارزشمند ستاد در شکل گیری انجمن‌های تخصصی و حمایت از آن در استان‌ها افزود: این انجمن‌ها باعث ایجاد فرصت‌های درخشان در مربیان و اعضا خواهد شد.
محمدعلی یزدان شناس اظهار اشت: نگاه تخصصی به فعالیت‌ها و گسترش ظرفیت‌ها و استعدادها یکی از عمده ویژگی‌های این انجمن‌هاست که به صورت آکادمیک و علمی، مربیان را با اصول و اهداف تخصصی هر فعالیت  آشنا می سازد. 
سهیل مطیعا، دبیر انجمن سرود کشور نیز در این کارگاه، شکل گیری انجمن‌ها را گامی مفید برای سامان دهی به فعالیت‌های کانون و ایجاد خرد جمعی برای توسعه این فعالیت‌ها عنوان کرد.
وی سرود را فعالیت جذاب برای مخاطب کودک و نوجوان بیان داشت و آگاهی  و دانش مربیان مراکز ازموسیقی و سرود را مسئله‌ای مهم در توفیق این انجمن دانست.
مدرس این کارگاه آموزشی در دو بخش تئوری و عملی به معرفی سرود و تاثیر آن در کودکان ونوجوانان پرداخت.
دبیر انجمن سرود کانون در ابتدای این دوره با تشریح  اصول و مبانی موسیقی و گروه سرود به آموزش الفبای موسیقی، خط حامل و انواع نُت، نحوه‌ی انتخاب اعضا ، چگونگی چینش گروه،انتخاب و طراحی لباس و خلاقیت در این حوزه، نور ، صحنه، دکور و لوازم صوتی به صورت  کاربردی  پرداخت. 
مطیعا در بخش دوم این کارگاه  به صورت عملی به آموزش سلفژ و آواهای موسیقیایی و تشخیص کوک و فالش خوانی پرداخت و در عین حال با تست صدا از مربیان دوره، آنان را با اصول تست گیری صدا برای تشکیل گروه سرود آشنا ساخت.
مطیعا همچنین از تقسیم‌بندی صدای زنان و مردان در گروه کُر گفت و ضمن بیان  تکنیک‌های مختلف سرود به آموزش رهبری و تاثیر آن بر نظم و هماهنگی گروه پرداخت.
گفتنی است: انجمن سرود یکی از انجمن‌های 10 گانه تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بر اساس سیاست‌های فرهنگی سال 97 کانون و به منظور تخصصی‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی و هنری در میان نوجوانان، تمرین کار گروهی و حضور پررنگ‌تر در اجتماع تاسیس شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =