جلسه‌ی هماهنگی پویش فصل گرم کتاب در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کانون پرورش فکری محیط مورد اعتمادی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند «بهتر زیستن» را تمرین کنند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، با حضور همکاران جلسه‌ی هماهنگی پویش فصل گرم کتاب در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای سخنان خود گفت: اعتماد خانواده‌ها به کانون، سرمایه‌ی ارزشمندی است که مسئولیت ما را سنگین‌تر کرده‌است و همه‌ی ما وظیفه داریم برای حفظ این سرمایه تلاش کنیم.

معصومه هادی هم‌چنین عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محیط مورد اعتمادی است که کودکان و نوجوانان می‌توانند «بهتر زیستن» را تمرین کنند و بر عهده‌ی ماست که چنین فضایی را برای آنان فراهم کنیم.

«پویش فصل گرم کتاب» موضوع بخش دوم سخنان هادی بود که در این خصوص گفت: این طرح فرصت مناسبی است تا با معرفی دوباره‌ی کانون به خانواده‌ها، نگرش آنان را نسبت به کانون و فعالیت‌های فرهنگی بهبود ببخشیم تا با خیال راحت‌تری فرزندان خود را به ما بسپارند.

وی در ادامه با اشاره به تجربه‌ی همکاران در سال گذشته و در خصوص اجرای طرح پویش فصل گرم کتاب گفت: برنامه‌ریزی‌ها باید با توجه به امکاناتی که در اختیار داریم صورت گیرد تا به نتیجه‌ی مورد نظر، که همان «دوستی و هم‎نشینی با کتاب» است، برسیم.

مدیرکل کانون سپس در خصوص اجرای با کیفیت برنامه‌ها در این پویش نکاتی را به همکاران یادآوری کرد که از آن‌جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد: شروع جذاب و هدف‌مند برنامه، استفاده از نماهنگ فعالیت‌های اعضا در مراکز فرهنگی‌هنری، تاکید بر اهمیت نقش بازی و نمایش در علاقه‌مند کردن کودکان به کتاب، برگزاری نشست‌های هماهنگی پیش از آغاز هر برنامه.

قابل ذکر است در آغاز جلسه مسعود خاکسفیدی، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان،  شیوه‌نامه‌ی این طرح را برای همکاران خواند و در ادامه همکاران پیشنهادهای خود را برای برگزاری بهتر طرح پویش فصل گرم کتاب ارایه کردند.

قابل ذکر است طرح پویش فصل گرم کتاب از سوی معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری و با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای مهارت‌های زندگی طراحی شده است.

افزایش سرانه‌ی امانت کتاب، غنی سازی اوقات فراغت و ایجاد فضایی متفاوت در حوزه‌ی مطالعه‌ی کتاب برای کودکان و نوجوانان از دیگر هدف‌های این پویش است.

در این طرح مربیان کانون با ایجاد ایستگاه‌های کتاب‌خوانی و با همکاری سایر سازمان‌ها فضایی برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان به وجود می‌آورند و با اجرای برنامه‌های خلاق و متنوع برای خانواده‌ها و فرزندان کودک و نوجوان آنان کانون و فعالیت‌های آن را به مخاطبان معرفی می‌کنند.

گفتنی است این ویژه‌برنامه چهارشنبه‌های هر هفته، تا پایان شهریور ماه، زیباشهر، میدان سربازان گمنام، از ساعت 20 الی 22 اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =