هم‌زمان با گرامیداشت هفته استان اردبیل، مهرواره صفویه شناسی برگزار می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در ارتباط با مهرواره های پیش‌بینی‌شده در برنامه سالیانه ۱۳۹۸ گفت: مهرواره هایی متناسب بافرهنگ، سنن و تاریخ فرهنگی استان، ویژه نسل کودک و نوجوان در برنامه سالیانه پیش‌بینی‌شده و اجرا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل،  زعفر احدزاده تصریح کرد: مهرواره به رنگ آسمان با مشارکت اداره کل هواشناسی استان و مهرواره ادبی مغان، خاص روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در تیرماه اجرا شد و مهرواره صفویه شناسی باهدف آشناسازی بیش از پیش جامعه کودک و نوجوان با تاریخ درخشان عصر صفوی به عنوان عامل وحدت سرزمینی و مذهبی هم‌زمان با هفته استان برگزار خواهد شد.

احدزاده ادامه داد: دوره تکوین و شکل‌گیری شخصیت سرسلسله این خاندان در کودکی و نوجوانی بوده و آشناسازی نسل نوپای جامعه با تاریخ درخشان این عصر در قالب‌های هنرمندانه و خلاقانه از اهداف این مهرواره است که با فعالیت‌های مختلفی این مهم توسط کودکان و نوجوانان تبیین خواهد شد.

رئیس کمیته کودکان، نوجوانان و بانوان ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل افزود: تنوع برنامه‌های این هفته در اشکال بدیع و خلاقانه‌ای پیش‌بینی و زمینه‌های اجرایی‌شان فراهم‌شده است که نقاشی روی دیوار به طول۱۲۰ متر روبروی اداره کل و پارک کانون در ۴۵ کادر با مشارکت۹۰ عضو نوجوان با مدیریت و همراهی ۱۵ مربی مراکز فرهنگی هنری، با موضوع صفویه شناسی اجرا خواهد شد.

مدیرکل کانون استان تصریح کرد: در کنار این اقدام خلاقانه و ارزشمند که توان و ظرفیت بالای کانون را در تربیت نسلی خلاق و هنرمند به نمایش می‌گذارد، کتاب«از اسفریس تا هشت‌بهشت» برای نسل کودک و نوجوان استان در راستای معرفی خاندان صفویه ازجمله اقدامات ارزشمندی است که هم‌زمان با هفته استان رونمایی خواهد شد و از کتاب‌های مهم تألیف شده برای نسل کودک و نوجوان در سطح کشور در راستای معرفی خاندان صفویه است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌زمان با مرکز استان، برای شهرستان‌ها هم مراکز فرهنگی هنری کانون برنامه‌های متناسبی دارند و باهدف افزایش دانش کودکان و نوجوانان با تاریخ و فرهنگ مناطق، اجرا خواهد شد.

احدزاده ضمن اشاره به تنوع برنامه‌های این مهرواره افزود: بازدید از موزه‌های استان با عنوان کودک و میراث صفویه در اردبیل، متناسب با تاریخ فرهنگی شهرستان‌ها از دیگر قسمت‌های از برنامه‌های این نهاد فرهنگی است.

این مدیر فرهنگی در ادامه گفت: ستاد پاسداشت هفته استان با تأکیدات استاندار ساعی و فرهنگ دوست استان برنامه‌های گسترده‌ای را بدین منظور تدارک دیده و باهدف پررنگ سازی نقش کودکان و نوجوانان استان، یکی از ایام این هفته به‌روز کودکان، نوجوانان و بانوان نام‌گذاری شده است که فرصت مناسبی برای معرفی و تثبیت حقوق کودکان و نوجوانان و نیز معرفی توانمندی این نسل است که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شاهد درخشش فرزندان استان در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی هستیم.

رئیس کمیته کودکان، نوجوانان و بانوان ستاد هفته استان در پایان یادآور شد: همکاری‌های ارزنده‌ای در ارتباط با این مهرواره از ستاد هفته استان و در رأس آن مدیریت اجرایی شخص استاندار و نیز شورای اسلامی و شهرداری اردبیل صورت می‌گیرد که در ارتباط با معرفی تاریخ، فرهنگ و تمدن اردبیل و هم در پرورش نسلی آشنا با هویت تاریخی و فرهنگی منطقه، مؤثر خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =