برگزاری همایش قصه‌گویی و موسیقی در اردبیل

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: هم‌زمان با هفته بزرگداشت اردبیل هشتم مردادماه، در پیاده راه اسفریس و تالار خطایی همایش قصه‌گویی و موسیقی به همراه رونمایی از فیلم حس خوب کودکی برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده رئیس کمیته کودکان، نوجوانان و بانوان ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل، اظهار کرد: ما از ابتدای امسال و در قالب مهرواره صفوی برنامه‌های گسترده‌ای را برای کودکان و نوجوانان با تأکید امام جمعه و استاندار به نیت آشنایی نسل کودک و نوجوان بافرهنگ و میراث صفویه و تاریخ اردبیل تدارک دیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دوره شکوفایی و شکل‌گیری سرسلسله صفوی نیز در یک مقطع سنی نوجوانی و جوانی شاه اسماعیل شکل‌گرفته، ما نیز تلاش می‌کنیم در قالب این مهرواره نسل نوپای کشورمان را با این عظمت و شکوه خاندان صفوی آشنا کنیم.

احدزاده در جلسه ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل، افزود: در برگزاری این مهرواره با برنامه‌های متنوع از همکاری شورا و شهرداری و سایر مسئولان اجرایی در قالب ستاد هفته بزرگداشت استان اردبیل بهره می‌گیریم تا در قالب ۱۰ برنامه در این هفته اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل کانون استان اردبیل نمونه این برنامه‌ها را نقاشی و تصویرگری دیواری به طول ۱۲۰ متر با کمک ۹۰ نفر از اعضای موفق و افتخارآفرین کانون با همراهی ۱۵ مربی اعلام کرد و افزود: این تصویربرداری دیواری در ۴۵ کادر انجام می‌شود و قرار است ششم و هفتم مردادماه با محوریت خاندان صفوی، این نقاشی و تصویرگری در اردبیل انجام‌شده و هشتم مردادماه نیز رونمایی شود.

وی به تولید محتوا با محوریت معرفی خاندان صفوی در حوزه کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه کارهای ناقصی اجراشده بود که تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت کودکان و نوجوانان نسبت به تولید کتاب ۱۳۰ صفحه‌ای اقدام کنیم که به نام از اسفریس تا هشت‌بهشت در گرامیداشت هفته اردبیل رونمایی خواهد شد.

این مدیر فرهنگی دیگر برنامه تدارک دیده‌شده را در این هفته اردبیل و بازدید از موزه بقعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برای کودکان و نوجوانان اعلام کرد و گفت: در گرامیداشت این هفته در مرکز کانون سلمان آباد از آثار ادبی و هنری کودکان و نوجوانان رونمایی خواهد شد.

احدزاده ادامه داد: مهم‌ترین برنامه کانون که مدیریت کمیته کودک و نوجوان و بانوان هفته بزرگداشت اردبیل را بر عهده دارد با عنوان همایش قصه‌گویی و موسیقی هشتم مردادماه در پیاده راه اسفریس و تالار خطایی برگزار خواهد شد تا رونمایی از فیلم حس خوب کودکی نیز به انجام برسد.

او هدف از برگزاری این رویداد را ترویج فرهنگ غنی اسلامی– دینی در راستای هویت افزایی برای نسل کودک و نوجوان و آشنایی آن‌ها با میراث فرهنگی و تاریخی اعلام و اظهار کرد: در تاریخ کانون برگزاری چنین رویدادهایی به مناسبت هفته اردبیل آن هم با محوریت کودکان و نوجوانان بی‌سابقه است که پیش از این اتفاق نیفتاده بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل خاطرنشان کرد: علاوه بر اردبیل در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌های گرامیداشتی برگزار خواهد شد که این برنامه‌ها با مشارکت خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان اجرایی می‌شود به طوری که از ۷۰ برنامه گرامیداشت هفته استان اردبیل ۱۰ برنامه متعلق به این قشر آینده‌ساز است که امیدواریم با نتایج سودمند در راستای تعالی و تربیت شایسته کودکان و نوجوانان همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =