ترسیم چشم‌انداز در حوزه‌ی کودک و نوجوان

شهردار سمنان در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان بر ترسیم چشم‌انداز در حوزه‌ی کودک و نوجوان تأکید کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان پیش از ظهر یک‌شنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۸ با سیدمحمد ناظم‌رضوی شهردار سمنان دیدار و پیرامون گسترش هم‌کاری و مشارکت بیش‌تر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه مخاطبان کودک و نوجوان گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، شهردار سمنان ضمن قدردانی از مدیرکل کانون استان سمنان و ابراز خرسندی از موضوع و محتوای بیان‌شده خواست تا در راستای تحقق شعار «شهر دوستدار کودک»، مجموعه‌ی کانون پرورش فکری با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوب شهر سمنان به‌منظور آگاهی‌بخشی به مخاطبان کودک و نوجوان، هم‌کاری کند.

قول مساعد شهردار سمنان برای توسعه فضای آموزشی

شهردار سمنان با بیان این‌که سمنان جزء هفت شهری است که در طرح شهر دوستدار کودک، پیش‌قدم و برای این برند انتخاب شده‌است بر هم‌کاری کانون پرورش فکری و شهرداری بیش از پیش، تأکید و آمادگی شهرداری را برای توسعه هر نوع هم‌کاری در فعالیت‌ها و هم‌چنین توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی و امکانات مرتبط با آن در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سطح شهرستان سمنان، اعلام کرد.

ناظم رضوی یادآور شد: در راستای تحقق شعار «سمنان، شهر دوستدار کودک» که خود دارای دو جنبه است یکی شهری که کودکان آن را دوست دارند و دیگر، شهری که ظرفیت بهتر و مطلوب‌تر را برای زیست کودکان فراهم می‌کند، فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزشی بایست شایسته‌ی کودکان این شهر، برنامه‌ریزی و اجرا شود.

ترسیم چشم‌انداز در حوزه‌ی کودک و نوجوان

شهردار سمنان با تأکید بر حرکت سمنان برای کسب برند جهانی شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف؛ اظهار داشت: با بررسی کارشناسان این حوزه، شهر سمنان مؤلفه‌های شهری مناسب برای کسب این عنوان را دارا است و شهرداری سمنان در راستای حمایت از کودکان این شهر اقدامات عملی لازم را با برنامه‌ریزی‌های علمی انجام خواهد داد.

ناظم رضوی در ادامه افزود: شهرداری به‌عنوان نهاد یک مدیریت شهری در تلاش است تا با ترسیم چشم‌انداز و ایجاد مرکز اطلاع‌رسانی جامع در حوزه‌ی کودک و نوجوان با توجه به ظرفیت‌های موجود و هم‌گرایی با دستگاه‌های متولی کودک و نوجوان مانند کانون پرورش فکری به رفع چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی و...، بپردازد.

وی با بیان این‌که شهر دوستدار کودک، شهری است که نیازهای کودکان و نوجوانان را در کانون توجه قرار داده و تلاشی در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی شهر برای فعالیت کودکان است تا آن‌ها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهای‌شان بتوانند در شهر زندگی کنند، گفت: شهر دوستدار کودک زمینه‌ساز رشد و ارتقاء ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی(اعم از امنیت، نشاط و سلامت و...) کودکان و نوجوانان است.

شهردار سمنان در پایان سخنانش با اشاره به رسالت و برنامه مدون کانون پرورش فکری، آن را مجموعه‌ای تعاملی و اثرگذار دانست و از احساس مسئولیت کانون در جهت هم‌افزایی، قدردانی کرد.

تسریع در بهره‌برداری پارک فرهنگ و هنر

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان نیز ضمن قدردانی از توجه و همراهی شهردار سمنان به فعالیت‌های حوزه‌ی کودک و نوجوان با اهدای یک اثر خلاقانه از عضو برگزیده جشنواره‌ی رضوی به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد کانون و فعالیت‌های ۴۰گانه‌ی آن با هدف انتقال مفاهیم و ارزش‌ها به مخاطبان کودک و نوجوان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه پرداخت و گفت: تعامل و هم‌افزایی خوب چندماهه‌ی فی‌مابین و تأثیرات آن نشان می‌دهد که باید در کنار هم برای مؤفقیت فرزندان این مرز و بوم تلاش کنیم.

خدابخشی با توجه به توان‌مندی‌های طرفین افزود: مجموعه‌ی شهرداری‌ها دارای توان‌مندی بالفعلی هستند که می‌توانند در عرصه‌ی فرهنگی و هنری خاصه کودکان و نوجوانان بسیار مؤثر و ارزش‌مند باشند و این نشست صمیمی و نگاه فرهنگی مجموعه‌ی زیبای شهرداری مشوق همه‌ی ما است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت عمرانی و کمبودهای این مجموعه، اظهار امیدوای کرد تا در جهت افزایش کارگاه‌ها برای مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سمنان و هم‌چنین بازسازی مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون و تجهیزات مرتبط از هم‌کاری و مساعدت بیش از گذشته شهرداری بهره‌مند باشیم.

خدابخشی در پایان سخنانش با توجه به تقاضای خانواده‌ها و پیگیری والدین اعضای کانون پرورش فکری در شهرستان سمنان و اهمیت و ضرورت موضوع، خواستار تسریع در بهره‌برداری پارک فرهنگ و هنر ویژه نوجوانان شد که بیش از یک‌سال از آیین کلنگ‌زنی آن می‌گذرد.

گفتنی است؛ در این دیدار به‌منظور هم‌افزایی و گسترش فعالیت‌ها در شهر سمنان مکان‌سنجی و اجرای فعالیت‌ها در قالب جشنواره و مهرواره ویژه کودکان و نوجوانان، توجه به کودکان کار و اجرای برنامه‌های ویژه این قشر جامعه، مشارکت در برنامه‌های مرتبط با حوزه‌ی بازی و اسباب‌بازی با عنوان « نیم‌قرن کودکی»، انتقال آموزه‌ها به‌صورت غیر مستقیم به کودکان، حفظ تنوع و شادابی در برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری دوسالانه تئاتر کودکان و نوجوانان در سطح ملی به میزبانی شهر سمنان و اجرای برنامه‌هایی مانند جشنواره قصه‌گویی، مسابقات فرهنگی و هنری، جشن‌های مناسبتی، هفته‌ی ملی کودک، هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، مهرواره و...، با هم‌کاری شهرداری پیشنهاد و مقرر شد تا پیش‌نویس این تفاهم‌نامه‌ی فرهنگی، تهیه و تنظیم و از سوی طرفین امضا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =