کد خبر: 289671
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
بازدید 685
علاقه به کتاب را مدیون مربی کانون هستم

فرماندار شهرستان ماسال گفت: کانون پرورش فکری ازمجموعه‌های تاثیرگذار فرهنگی است و در ایجاد پل‌های ارتباطی میان نسل کودک و نوجوان با کتاب، نقشی اساسی دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمد جواد عامر در دیدار با مدیر کل کانون پرورش فکری و اعضای شورای فرهنگی این نهاد، اظهارکرد: حساسیت و دغدغه‌ی فرهنگی، از شاخصه‌های کارکنان کانون محسوب‌می‌شود و این نهاد، نقش تاثیرگذاری در ایجاد پل‌های ارتباطی میان کودک و نوجوانان با کتاب ‌دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ماسال هم‌چنین اهمیت دستگاه‌های فعال در عرصه‌ی فرهنگ را مورد تاکید قرارداد و علاقه‌مندی به کتاب، موفقیت و تعلق خاطر خود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مرهون مربی این مجموعه‌ی فرهنگی عنوان کرد.

عامر برهمین اساس، به نقش مربیان کانون در شکل‌گیری شخصیت نسل کودک اشاره و با تخصصی توصیف‌کردن فعالیت‌های آنان گفت: توسعه همه‌جانبه در گروه تلاش‌های مربیان است و پیشرفت‌های سخت‌افزاری زمانی سودمند خواهد بود که تربیت نیروی انسانی توانمند در دستورکارقرارگیرد.

این مسوول استانی در ادامه از نیازهای امروز جامعه به فعالیت‌های هدف‌مند فرهنگی سخن‌گفت و ضمن اشاره به آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوان تصریح‌کرد: «توجه به فرهنگ شاد و تاثیرگذار» از اولویت‌هایی است که باید مد نظر دست اندرکاران این عرصه قرارداشته باشد.

عضو پیشین کانون پرورش فکری، اهمیت جذاب‌سازی فعالیت‌های فرهنگی را نیز مورد توجه قرارداد و با بیان‌این که حمایت از فعالان عرصه فرهنگ، مدنظر مسوولان شهرستان ماسال است، افزود: کمک به برگزاری جشنواره‌ و مهرواره‌های کانون و اختصاص خودرو برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان مناطق کم برخوردار، ازجمله این برنامه‌ها محسوب‌می‌شود.

او هم چنین از تامین بودجه لازم برای تعمیر و به‌سازی مراکز فرهنگی هنری ماسال خبرداد و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری طرح«پویش فصل گرم کتاب» و «بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون» گفت: جهت ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌های کانون و زمینه‌سازی جهت حضور دست اندرکاران برگزاری آن در جلسه‌های شهرستانی تلاش می‌کنیم.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار، به اهمیت نشاط‌بخشی و شاداب‌سازی افزون‌تر جامعه اشاره و تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و برگزاری جشنواره، مهرواره و طرح‌های هدف‌مند کتاب‌محور را ازجمله این برنامه‌ها برشمرد.

اسفندیارضیائی هم چنین با محوری توصیف‌کردن نقش کتاب در کشورهای پیشرو و با اشاره به جایگاه این ابزار مناسب فرهنگی در برنامه‌های کانون اظهارداشت: توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، از اهداف مربیان کانون به‌شمار می‌رود و برگزار«طرح پویش فصل گرم کتاب» نیز گامی در همین مسیر محسوب‌می شود.

این مدیر فرهنگی در همین حال از نگاه ویژه کانون به «شریک‌یابی» و هم افزایی با دستگاه‌های فرهنگی سخن به میان آورد و با اشاره به فعالیت‌های خلاقانه این نهاد فرهنگی تصریح کرد: تکیه‌زدن نام کانون بر پایه‌های پرورش استعداد و خلاقیت، گویای رسالتی است که این مجموعه در تمامی حوزه‌ها، به ویژه در همراه‌سازی خلاقانه مجموعه‌های فرهنگی به دوش می‌کشد.

ضیائی هم‌چنین نگاهی به ظرفیت‌های گسترده کانون داشت و با سرمایه توصیف‌کردن مربیان آن و اعتماد مردم افزود: افزایش گستره خدمات‌رسانی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان، از مهم‌ترین برنامه‌های  کانون و پاسخی به اعتماد مخاطبان است.

وی برهمین اساس، به تشریح خواسته‌های کانون برای نیل به این اهداف پرداخت و اختصاص بودجه مناسب برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی هنری ماسال و شاندرمن، کمک به راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار شهری و روستایی، همراهی در اجرای برنامه‌های مشترک، برگزاری جشنواره قصه‌گویی و اجرای طرح پویش فصل گرم کتاب و مشارکت در راه‌اندازی اتاق بازی و ایجاد فضای امن در دنیای مجازی را از چشم اندازی روشن برای برنامه‌های کانون این شهرستان عنوان‌کرد.

برپایه این گزارش، بازدید فرماندار از مراکز فرهنگی هنری ماسال و شاندرمن، شرکت در شورای فرهنگی، گفت‌وگو با اعضا وخانواده‌ها، ازجمله برنامه‌های فرماندار شهرستان ماسال بود که با نشست صمیمانه مدیرکل کانون با مخاطبان در مراکز فرهنگی هنری یادشده همراه شد.   

گفتنی است، بخشدار مرکزی ماسال، شهردار و اعضای شورای شهری شهردار نیز ازجمله مسوولانی بودند که ضمن حضور در برنامه‌های این روز، حمایت همه‌جانبه خود را از کانون اعلام داشتند.

دیدار مدیر کل کانون گیلان با فرماندار  ماسال در فرمانداری این شهرستان
تشریح برنامه ها ی مراکز فرهنگی هنری کانون ماسال و شاندرمن  از سوی مربیان مسوول
دیدار صمیمانه مدیر کل کانون گیلان با اعضا و خانواده ها
حضور فرماندارشهرستان ماسال ، شهردار و اعضای شورای شهر شاندرمن در جلسه شورای فرهنگی
بازدید مسوولان شهرستان ماسال از بخش های مختلف کانون شاندرمن
حضور فرماندار درجمع مربیان و اعضای کانون ماسال
معرفی کتاب«هنر قصه گویی» توسط کارشناس فرهنگی کانون استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =