کد خبر: 289782
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
«ضربه فنی» در جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا اکران شد

«ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی از تازه‌ترین تولیدات سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا نمایش داده شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم که نامزد دریافت جایزه بخش مسابقه این جشنواره با عنوان «گریفن» شده بود روز ۴ مرداد در دو نوبت صبح و عصر در دو سالن اکران شد.

بر اساس این خبر در چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی ایتالیا ۶ هزار نفر از ۵۰ کشور جهان از گروه‌های سنی مختلف حضور دارند و داوران اصلی این رویداد کودکان و نوجوانان هستند.

بر همین اساس کارگردان فیلم سینمایی «ضربه فنی» پیش از اکران توضیح‌هایی در مورد این اثر ارایه کرد و بعد از  نمایش فیلم نشست پرسش و پاسخ میان داوران کودک و نوجوان جشنواره و کارگردان برگزار شد.

در  این نشست داوران در مورد ایده اصلی فیلم، شعار، این‌که کارگردان این اثر از کدام فیلم‌ساز بزرگ دنیا الهام می‌گیرد، فیلم‌سازی را از چه سالی آغاز کرده و تاکنون چند فیلم ساخته پرسش‌هایی را مطرح و رمضانی به آن‌ها پاسخ گفت.

 رمضانی هم‌چنین اظهار داشت «ضربه فنی» را ساختم چون فکر می‌کردم بچه‌های امروز باید  از رفاقت، بیشتر بدانند. وی گفت: دوست داشتم معنی از خود گذشتگی و مهربانی را برای نوجوانان در فیلمم با جزئیات نشان دهم، در فیلم ضربه فنی ناامیدی نیست و حتی در شرایط سخت هم قهرمان فیلم تلاش می‌کند با روحیه‌ای قوی و پرامید به زندگی ادامه دهد تا جایی که حاضر است از مسابقات کنار برود تا دوستش به‌جای او مبارزه کند و از قهرمانی فاصله بگیرد ولی رفاقتش را حفظ کند.

کارگردان این اثر معتقد است «ضربه فنی»، فیلم شخصیت‌های قوی و قهرمانان واقعی است، فیلم باهم بودن است نه تنهایی زندگی کردن.

او در ادامه یادآور شد: برای ساختن این فیلم تلاش کردم از نوجوانانی که در واقعیت، ورزش تکواندوی حرفه‌ای انجام می‌دهند به‌عنوان بازیگر استفاده کنم چرا که می‌خواستم فنون رزمی به‌خوبی انجام و روحیه ورزشکاری در بازیگران به شکل واقعی دیده شود.

رمضانی در پاسخ به پرسش سابقه‌ هنری خود  نیز گفت: من سی‌وشش سال است که در این حرفه هستم و در این سال‌ها همواره سینمای کودک و نوجوان برایم مهم بوده است و پیش از این چندین فیلم کوتاه و سریال‌های تلویزیونی ساخته‌ام.

چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جیفونی از ۲۸ تیر تا ۵ مرداد سال ۱۳۹۸ (۱۹ تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹) در دهکده کوچکی به نام جیفونی واله پیانا در نزدیکی سالرنو در جنوب کشور ایتالیا برگزار ‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =