انجمن‌ها مسیری جدید در تسهیل آمد و شد اهل فرهنگ و هنر  

قاسم سلیمانی، تشکیل انجمن‌های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان را فرصتی ایده‌آل و راهی برای ورود اهالی فرهنگ وهنر به کانون و تبادل تجربیات دانست.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره‌کل کانون استان البرز، سلیمانی در این جلسه که با هدف معرفی، بررسی وضعیت انجمن‌های مختلف استان و معرفی برنامه های آتی،  تشکیل شده بود، گفت کانون در گذشته،  علی‌رغم شایستگی‌ها، فرصت  کمتری را برای حضور و تعامل اهل هنر با این مجموعه و تبادل تجربیات فراهم کرده است، اما در سال‌های اخیر و با رویکرد خوب مجموعه مدیریتی کانون، با تشکیل انجمن‌ها فرصتی پدید آمده است تا کانون با حضور اهل هنر ،  تجربیات خود  را به اشتراک بگذارد.

وی تقویت مهارت‌های زندگی،  مثبت اندیشی و توجه به کار گروهی را از دیگر اهداف اصلی تشکیل انجمن‌ها خواند.

این مقام مسؤول افزود، همواره تاکید ما در کانون بر آن است که فعالیت‌های فرآیند محور و هدف‌ دار تعریف کنیم و نگاه ما یک نگاه سرمایه‌ ای نیروی انسانی زبده برای آینده است و ازمربیان انتظار داریم که کلاس‌ فرهنگی، هنری و ادبی آن‌ها در واقع کلاس درس زندگی باشد و در راستای تحقق شعار کانون( خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد)، بتوانند کودکان ونوجوانان را رشد دهند و تشکیل انجمن‌ها یک فرصت ایده‌آل برای رسیدن به این هدف است و ما با هوشیاری و تدبیر می‌توانیم از این فرصت به نحو مناسب بهره‌ برداری کنیم.

وی هم‌چنین از همکارانش خواست با توجه به نیازهای نسل امروز و به ویژه ضرورت حضور موثر نوجوانان در عرصه های مختلف،  نگاه‌شان به تشکیل انجمن‌ها صرفا یک نگاه پاسخ‌دهی به مطالبات کشوری نباشد، بلکه انجمن‌ها را یک محل مناسب برای ایجاد تحول در فعالیت‌های کانون  با نگاه خلاقانه و متناسب با شرایط بومی و محلی استان دانست و افزود، سعی کنید در انجمن‌ها در پی جذب اعضا علاقه‌مند جدید باشید و صرفا فعالیت های انجمن محدود به اعضا قدیمی نشود.

در ادامه مهری فلاح، معاون فرهنگی، اجرایی کانون استان البرز به معرفی انجمن‌های تشکیل شده در استان البرز و شرح مختصری از فعالیت هر کدام از آن‌ها پرداخته ودر خصوص نحوه انتخاب مسوولان انجمن‌ها و سابقه و ضرورت تشکیل انجمن‌ها، توضیحاتی را ارائه داد.

فلاح، ضمن اشاره به ضرورت شناسایی هنرمندان و توانمندان در هر کدام از عرصه‌ها بر تشکیل مستمر و به موقع جلسات، تاکید کرد.

توجه به انتخاب اساتید، بهره‌گیری از آموزش های مناسب و تبادل تجربیات از نکاتی بود که از سوی معاون کانون استان مورد تاکید قرار گرفت.

در بخش بعدی جلسه مسؤولان انجمن‌های تشکیل شده،در خصوص ضرورت و اهداف تشکیل انجمن در استان و تاثیر آن در جذب نوجوانان نکاتی را مطرح کرده و ترغیب نوجوانان به کارگروهی، شناخت هنرمندان سطح جامعه به ویژه هنرمندان استان، کشف و پرورش استعداد نوجوانان، جذب و پایدار سازی اعضا، حضور هدفمند و با انگیزه در فعالیت ها و  پرورش اعتماد به نفس را از اهداف اصلی این فعالیت در کانون دانستند و برضرورت استفاده از توان انجمن‌ها در فعالیت‌های تلفیقی تاکید کردند.

گفتنی است استان البرز در حال حاضر دارای شش انجمن است که در راستای اجرای آیین‌نامه تشکیل انجمن‌ها که توسط معاونت محترم  فرهنگی کانون کشور، تهیه شده است تشکیل شده اند؛  انجمن قصه با مسوولیت لیلی همتی، انجمن ادبی با مسوولیت مریم کوچکی، انجمن سرود، با مسوولیت نادیا باقری، انجمن عکاسی، با مسوولیت اعظم پاینده ، انجمن هنرهای تجسمی،‌با مسوولیت محبوبه رضا زاده و انجمن نجوم با مسوولیت فرزانه ایران پاک، شش انجمن استان البرزرا تشکیل می‌دهند.

سرپرست کانون البرز در پایان این جلسه از تلاش‌های بهزاد ابوالقاسم حسینی،  کارشناس هنری استان به جهت همراهی در فعالیت‌های ستادی و تجهیز و فضاسازی کارگاه هنری مرکز مجتمع کانون، تجلیل کرد.

 گفتنی است این  نشست صبح روز یک‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ در دفتر استان البرز برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =