تحلیل هوشمندانه‌ی بازی‌های رایانه‌ای توسط اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع زاهدان

اعضای کودک مرکز فرهنگی‌هنری مجتمع زاهدان در حضور مدیرکل کانون استان و معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازی‌های موجود در بازار را به طور تخصصی نقد کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان، معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایو اعضای مرکز مجتمع زاهدان برگزار شد.

در این جلسه، اعضای کودک و نوجوان در مورد بازی‌های رایانه‌ای مورد علاقه‌ی خود صحبت کردند.

اعضا در این بخش از گفت‌وگو با شناخت کامل از بازی‌های ایرانی و خارجی موجود در بازار در مورد بازی‌هایی مانند شتاب در شهر، کلش رویال، DOTA، PES ۱۹ و... صحبت کردند و هماهنگی عضلات، تقویت حواس و حرکات دست، بالابردن اعتماد به نفس و سرعت عمل در کار را از جمله ویژگی بازی‎های رایانه‎ای عنوان کردند و در کنار آن بدآموزی برخی بازی‌ها چون GTA و ترویج خشونت اشاره کردند.

البته اعضا هم‌چنین از کیفیت پایین تعدادی از بازی‌های تولید داخل و عدم جذابیت آنها شکایت داشتند.

پس از سخنان بچه‌ها، خسرو کردمیهن با اظهار شگفتی از تسلط کودکان بر بازی‌ها، به آنان گفت: با انتقادهای شما موافقم و هم‌چنین با بازی‌های خارجی مخالف نیستم؛ به شما توصیه می‌کنم بازی‌هایی انتخاب کنید که مجوز دارند و سالم هستند.

وی هم‌چنین به آنان یادآور شد بازی‌ها نباید شما را از کارهای مهم دیگری چون تحصیل، کمک به خانواده و... دور کند.

کردمیهن سپس در خصوص «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» گفت: این جام در ۸ رشته‌ی ‌ PES ۱۹، FIFA ۱۹، DOTA ۲، کلش رویال، کوییز آو کینگز، کانتر استرایک، پسرخوانده و بازی جدی «مغزینه» برای گروه سنی ۳ تا ۱۸ سال و همچنین بزرگسالان ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود و شما می‌توانید در این رقابت‌ها شرکت کنید.

قابل ذکر است پیش از این نشست، کردمیهن جلسه‌ای با مدیرکل کانون و همکاران برگزار کرد.

در این نشست مدیرکل کانون استان با معرفی فعالیت‌های کانون و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گوشه‌ای از اقدامات کانون در روستاها و حاشیه‌ی شهر را، با استفاده از ظرفیت کتاب‌خانه‌ی سیار، بیان کرد و گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توان گام‌های موثرتری در این زمینه برداشت.

معصومه هادی در ادامه  با اشاره به اهمیت بازی‌ها در رشد شخصیت کودکان و نوجوانان گفت: بازی خلاقیت بچه‌ها را افزایش می‌دهد و یادگیری را برای آنان آسان‌تر می‌کند؛ از این‌رو به عنوان ابزاری قوی می‌تواند در «تمرین زندگیِ خوب» موثر باشد.

وی سپس افزود: «بازی» زندگی کودکان است و هر فعالیتی در قالب بازی به آنان ارایه شود با استقبال روبه‌رو خواهد شد از این‌رو «انتقال ارزش‌ها و فرهنگ‌ها»، به عنوان یکی از کارکردهای مهم، ضروری است مورد توجه صاحب‌نظران قرار گیرد.

هادی از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان فرصت و تهدید یاد کرد و با توجه به عمومیت آن در میان خانواده‌ها، از آمادگی کانون برای برگزاری همایشی در این حوزه خبر داد تا خانواده‌ها با آگاهی بیشتری در این زمینه با فرزندان خود تعامل داشته و با ورود مناسب به عرصه‌ی ساخت بازی، در تولید بازی‌های ایرانی موثر باشند.

در ادامه خسرو کردمیهن با اشاره به ظرفیت‌های کانون گفت: اعتماد مردم به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرمایه‌ای گران‌بهاست که با آن می‌توان در سطح جامعه فرهنگ‌سازی کرد.

معاون نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ادامه با اشاره به گستردگی استفاده‌ی کودکان و نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای، ضعف نظارت و عدم آگاهی خانواده‌ها در این حوزه را آسیب‌زا دانست و عنوان کرد: کانون در انتقال موضوع آسیب بازی‌های رایانه‌ای به خانواده‎ها می‌تواند نقش اساسی داشته باشد.

وی سپس به برگزاری «جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران» اشاره کرد و افزود: استعدادهای بی‌شماری در میان کودکان و نوجوانان داریم که در خلال انجام این مسابقه‌ها شناسایی می‌شوند و می‌توانند در این زمینه صاحب‌نظر و سرآمد باشند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این رقابت‌ها می‌توانند به پایگاه رسمی برگزاری مسابقه‌ها به نشانی Irangamecup.com مراجعه کرده و با انتخاب رشته مورد نظر خود در این دوره از مسابقه‌ها شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =