پویش فصل گرم کتاب در مراکز شهرستان استان کردستان

ویژه برنامه پویش" فصل گرم کتاب" با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و توجه به کتاب در میان کودکان و خانواده هایشان ، جذب اعضا و تمرین مهارت های زندگی با شعار" آینده را باید ساخت" در شهرستان های استان کردستان برگزار شد.

کتاب ها هم دو سالی است که به حرکت افتاده اند تا خودشان را دوباره در دل مردم جا کنند.کتابهایی که روزگاری خانه و کاشانه های اعیانی داشتند و در فکر هر مردمی جا باز می کردند.

از پیر و جوان و کودک و .. و چه روزگاران خوبی داشتند وقتی برگه هایشان با عشق ورق می خورد و اکنون در سراب دنیای مجازی دارند از خاطره ها می روند و بی رحمانه رنگ می بازند و باز هم چون برنامه های کتابدوستان، این بار با عنوان پویش گرم کتاب دو سال است که در پارکهای شهر برگزار می شود و انگار با تمام تبلیغات متنوع باز همان کودکان و والدین کتاب دوست خواستار این برنامه ها هستند.

دومین فصل پویش گرم کتاب در کامیاران با حضور جمعی بالغ بر 200 نفر از کودکان و والدین و کتابدوستان  و با مشارکت کتابخانه های عمومی این شهر برگزار شد و همه به کتاب سلامی دوباره دادند وقتی تفاهم نامه "همه با هم کتاب بخوانیم" را امضا کردند.

کتابخوانی توسط مسئول کانون،کارگاه اوریگامی ،مسابقه ضرب المثلها ،قصه گویی و مسابقه طناب کشی برای والدین و کودکان و تقدیر از کتابخوانان برتر کانون و کتابخانه و امضا تفاهم نامه کتاب بخوانیم از ساعت 18 عصر تا 21 در پارک شهر بازی شهرستان کامیاران برگزار شد.

پارک رضوان قروه میزبان کودکان و نوجوانان و والدین آنها همراه با فعالیت های اجرایی مرکز فرهنگی هنری قروه بود که در این روز مربیان با انجام فعالیتهای متنوع لحظات شادی را برای کودکان و ونوجوانان رقم زدند. در این برنامه بعد از معرفی شخصیت کتابهای پری افسانه ها ،فیل و فنجان، امین ترین دوست فعالیت سفالگری انجام شد در ادامه مربیان فرهنگی به والدین حاضر کتاب معرفی و آنها را دعوت به مطالعه نمودند نمایش فیلم، قصه گویی برای تمامی حاضران از دیگر برنامه ها بود بعد از نمایش فیلم مربی فرهنگی قصه گویی قیچی که دنبال کار میگشت را قصه گویی نمود شخصیتهای داستان بصورت کاغذی طراحی شده بود که تئاتر کاغذی این داستان توسط کودکان اجرا شد کانون و فعالیتها و شرایط عضو شدن بصورت شفاهی و مصور معرفی شد به رسم یادبود به تمامی حاضران کتاب اهدا شد .

پویش فصل گرم کتاب در پارک شهر صاحب با حضور کودکان و والدین آنها با اجرای برنامه های قصه گویی، کتابخوانی، نقاشی ، مسابقه و اجرای شاهنامه خوانی توسط اعضا با شعار آینده ساختنی است با دعوت اعضا از سایر کودکان جهت شرکت در فعالیت های مرکز برگزار شد.

پویش فصل گرم کتاب با همکاری مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان یک و دو بانه و سیار روستایی در پارک مانی با حضور والدین و اعضا با هدف غنی سازی اوقات فراغت بچه ها برگزارشد و بر دو محور موضوعی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت مهارتهای زندگی با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و ارتقای مهارتهای زندگی، گسترش فرهنگ کتابخوانی، افزایش سرانه ی امانت کتاب، غنی سازی اوقات فراغت با اجرای فعالیتهایی مانند معرفی کتاب، قصه گویی، بازی و سرگرمی، روخوانی کتاب و کارگاه های هنری در راستای تشویق کودکان و نوجوانان به کتاب خوانی انجام شد.

پویش فصل گرم کتاب در محل پارک 15 خرداد با حضور کودکان دیار گروس بیجار برگزار گردید که با برنامه ریزی قبلی و با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی در پارک پانزده خرداد و با حضور کودکان دیار گروس اجرا شده و کودکان با شرکت در این برنامه اقدام به مطالعه کتابهای کانون نمودند در این برنامه ابتدا مربی مسئول مرکز سید یاسر هاشم زاده درباره اهمیت کتاب و مطالعه در زندگی کودکان مطالبی را برای اعضا توضیح دادند و در ادامه مربیان هنری وادبی مربی کتابهای انتخاب شده را برای آنها معرفی کرده وسپس از کودکان حاضر خواستند این کتابها را مطالعه کنند در خاتمه بروشورهای معرفی کانون بین خانواده ها توزیع گردید تا والدین با فعالیتهای کانون بیشتر آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =