هزینه برای کودکان، سرمایه‌گذاری برای آینده است

فرماندار کرج در دیدار با سرپرست کانون استان البرز بر لزوم ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان البرز معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج در دیدار با سرپرست کانون البرز، ضمن اشاره به اهمیت مقابله به موقع با آسیب‌های اجتماعی و اهمیت مسوولان نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه شخص مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به این حوزه و ضرورت برنامه‌ریزی و تعیین بودجه مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در حوزه کودک ونوجوان، افزود: اگر امروز در حوزه کودکان ونوجوانان برنامه‌ریزی کرده و خدمات متناسب فرهنگی به آن‌ها ارائه دهیم آن‌ها را در واقع برای مقابله با آسیب‌های آینده، بیمه کرده‌ایم.

قاسم‌پور هم چنین از ضرورت ایجاد تغییر و تحول ساختاری سخن گفته و افزود اگر چه در چهل سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اقدامات موثری شکل گرفته اما متاسفانه ما هنوز در بحث آسیب‌های اجتماعی وارث هفتاد سال گذشته‌ایم و باید فرصت‌های بیشتری را برای کاهش این آسیب‌ها فراهم کنیم.

این مقام مسوول از ضرورت حضور مسوولان در کانون و آشنایی با فعالیت‌های کانون به منظور فراهم کردن بستر مناسب جهت ارائه خدمات فرهنگی موثرتر سخن گفت.

فرماندار ویژه کرج در پایان سخنانش در خصوص توجه ویژه به مناطق محروم شهر کرج و  فضای مجازی و اهمیت توجه به این حوزه سخن گفته و ادامه داد در زمانی که فضای مجازی این چنین فراگیر شده و بخش عمده‌ای از کودکان و نوجوانان ما استفاده‌کنندگان محتوای تولید شده در این فضا هستند، باید در این حوزه‌ها نیز اقدامات موثری توسط نهادهای فرهنگی، صورت گیرد.

گفتنی است قبل از سخنان غفور قاسم‌پور، قاسم سلیمانی، سرپرست کانون البرز در سخنانی ضمن اشاره به وضعیت کنونی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز وتعداد مراکز و منابع انسانی و معرفی کانون زبان ایران و لزوم همدلی مسوولان با این مجموعه فرهنگی از خدمات شایسته کانون به کودکان ونوجوانان سخن به میان آورد.

سلیمانی هم‌چنین ضمن تشکر از تمام سازمان‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند گفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره سعی کرده است به عنوان متولی حوزه کودک و نوجوان،  پاسخ مناسبی به مطالبات خانواده‌ها داده و از فرصت‌های ایده‌آلی هم‌چون اوقات فراغت تابستان به نحو شایسته استفاده کند.

سرپرست کانون البرز در ادامه به برگزاری مرحله استانی «بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی» و «پویش ملی فصل گرم کتاب» در استان البرز اشاره کرده و از تعامل کانون با برخی سازمان‌ها به جهت اجرای بهتر فعالیت ها، سخن گفت.

این مقام مسوول هم‌چنین به رویکردهای کانون به جهت جذب نوجوانان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و فعالیت«انجمن‌ها» و اجرای طرح«مهارت‌های زندگی»و «کارگاه‌های مثبت اندیشی» در جهت برقراری ارتباط موثرتر با نوجوانان اشاره کرد و گزارش کوتاهی از خدمات کانون در این حوزه ها ارائه داد.

بخش بعدی سخنان سلیمانی به معرفی کتابخانه سیار روستایی استان البرز و توجه به مناطق محروم اختصاص یافت و سرپرست کانون در خصوص نحوه‌ی ارائه خدمات فرهنگی به کودکان ونوجوانان مناطق محروم استان سخن گفته و از فرماندار و سایر مسوولان خواست تا با حمایت از این بخش، زمینه ایجاد کتابخانه سیار شهری ویژه شهر کرج و خدمت رسانی به مناطق محروم این شهر را نیز فراهم کنند.

سلیمانی از معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج خواست با توجه به ظرفیت این شهر جهت گسترش مراکز ثابت کانون دراستان را بررسی کرده و در این زمینه نیز حمایت‌های لازم را انجام دهند.

گفتنی است  دیدار سلیمانی و قاسم پور، صبح امروز پنج شنبه ۱۰ مرداد۱۳۹۸ و در دفتر فرماندار کرج انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =