کد خبر: 289993
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
بازدید 995
آشنایی با تکنیک‌های تخصصی نقاشی در انجمن نقاشی کانون تهران

چهارمین جلسه از انجمن نقاشی نوجوانان کانون استان تهران با آموزش تکنیک‌های تخصصی هنر نقاشی برگزار شد و نوجوانان زیر نظر مدرسان این کارگاه دست به تجربه‌های تازه‌ای در حیطه‌ی طرح و رنگ زدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، چهارمین جلسه از انجمن تخصصی نقاشی اعضای نوجوان مراکز کانون استان در مرکز شماره ۳ برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه از انجمن، مرجان بابامرندی از مربیان باسابقه رشته نقاشی کانون تهران و تصویرگر کتاب‌های کودک، اعضای شرکت‌کننده را با تکنیک بافت‌ و کلاژ کاغذ آشنا کرد.

بابامرندی هدف از این آموزش را آشنایی نوجوانان با تکنیک‌های خلاقانه و معناگرا در حوزه نقاشی دانست که نوجوانان ضمن خلق یک اثر هنری با کیفیت، برای بیان ایده‌های ذهنی و  ارائه مفاهیم عمیق و درونی نقاشی، دست به تجربه‌ای متفاوت می‌زنند.

نوجوانان در این انجمن ترسیم چهره به‌صورت تک‌رنگ و دیدن آن از زوایای تازه را آموختند و در ادامه با ایجاد ترکیب‌بندی مناسب با استفاده از مصالح مختلف از قبیل مقوا، بریده روزنامه، پارچه، عکس، اشیاء و… روی سطح بوم یا مقوا، به یک نقاشی معناگرا رسیدند.

بر همین اساس، اعضای فراگیر مراکز کانون استان که در کنار دیگر اعضا این انجمن حضور داشتند، با لمس چهره‌ی خود و دوستانشان تجربه‌ی نقاشی با تکنیک کلاژ را از مدرس کارگاه فراگرفتند.  

فرهاد سلیمانی هنرمند و مدیر گالری صبا فرهنگستان هنر، میهمان ویژه‌ی این برنامه بود. او با ابراز خرسندی از حضور در این‌ انجمن و رویدادهای هنری مراکز کانون، خواستار تعامل و ارتباط  بیشتر کانون با هنرمندان شد.

سلیمانی به همراه مدرس کارگاه، به بررسی آثار پرداخت و آثار هنری اعضا را در فرم و شکل جالب‌توجه خواند و آشنایی نوجوانان کانون را با تکنیک‌هایی که می‌تواند در عین جذابیت، ابزاری برای بیان درونیات هنرمند باشد را در عمق بخشیدن به نگاه کودکان و نوجوانان مؤثر دانست.

بخش پایانی این جلسه از انجمن، نقد و بررسی آثار خلق‌شده توسط اعضا بود که به‌صورت نمایشگاهی در کتابخانه چیده شده بودند. اعضا در این بخش، شیوه‌های نقد آثار هنری را از مدرس و کارشناس انجمن به‌اختصار آموختند.

گفتنی است در این جلسه از انجمن نقاشی، اعضای مراکز شماره ۳, ۵, ۸, ۱۰, ۱۲, ۱۱, ۲۰, ۲۱, ۲۵، ۲۷, ۳۸ به همراه مربیانشان حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =