کد خبر: 290002
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
بازدید 319
برگزاری پویش فصل گرم کتاب در مراکز کانون کرمان

طرح پویش فصل گرم کتاب برای دومین سال متوالی در مراکز کانون استان کرمان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، طرح«پویش فصل گرم کتاب» همزمان با سراسر کشور از سوی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان هم در طول تابستان ۹۸ برای دومین سال متوالی در حال برگزاری است.

طرح پویش«فصلِ گرم کتاب»، با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت  و معرفی بیست‌و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار«آینده ساختنی است» در تابستان ۹۸ هم‌چون سال گذشته اجرا می‌شود.

همچنین این طرح با دنبال کردن ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان، معرفی خدمات کانون پرورش فکری به گروه مخاطبان عمومی‌تر و جذب بچه‌های بیشتر در فضای خارج مراکز فرهنگی‌هنری کانون، چون پارک‌ها و مکان‌های عمومی فعالیت می‌کند.

براساس این خبر، مرکز فرهنگی‌هنری کانون سیرجان در آلاچیق‌های بیرون مرکز و غرفه‌ای که با همکاری ستاد اقامه نماز در اختیارشان قرار گرفت طرح پویش فصل گرم کتاب را در دو نوبت با ساخت کاردستی، کارگاه سفال‌گری، شعرخوانی، کتاب‌خوانی  و همچنین معرفی کانون و کتاب‌خانه پستی با حضور حاج‌آقا اباذری روحانی محبوب بچه‌ها برگزار کرد. در پایان هم با اجرای مسابقات کتاب‌محور به بچه‌ها کتاب هدیه دادند و از آنها خواستند در صورت علاقه‌مندی برای عضویت به کانون مراجعه کنند.

پویش فصل گرم کتاب در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون بردسیر هم در دو نوبت در یکی از پارک‌های پر رفت‌وآمد شهر به اجرا درآمده است. این پویش با اجرای برنامه‌هایی نظیر قصه گویی، روخوانی و معرفی کتاب اجرا شده است. در ادامه هم بچه‌ها در چندین گروه کتاب‌ها را خوانده و نقد کردند.

همچنین درنوبت دوم هم با دعوت از یکی از پدربزرگ‌های قصه گو طرح پویش فصل گرم کتاب به اجرا درآمد و هرکدام از بچه‌ها خلاصه یکی از کتاب‌هایی را که تاکنون خوانده بودند تعریف کردند. در ارتباط با فواید کتاب خواندن، نویسندگی و قصه گویی نیز بحث و تبادل اطلاعات شد.

بنابر این خبر، مرکز فرهنگی‌هنری کانون عنبرآباد طرح پویش فصل گرم کتاب را در پارک شهدای گمنام شهر هر پنج‌شنبه از طریق رادیو پارک با برنامه‌های قصه گویی، شاهنامه‌خوانی، معرفی کتاب و معرفی نویسندگان کودک و نوجوان توسط اعضا و مربیان اجرا می‌کند و مخاطبان زیادی از خانواده‌ها و بچه‌هایشان را پوشش می‌دهد.

پویش فصل گرم کتاب کانون عنبرآباد همچنین با همکاری اداره ورزش و جوانان در زمین چمن شهرستان، همزمان با جشنواره تابستانه هفته‌ای یک بار با برپایی ایستگاه نقاشی، کتاب‌خوانی، معرفی کتاب و نویسنده برگزار می‌شود.

همچنین مرکز فرهنگی‌هنری کانون ماهان طرح پویش فصل گرم کتابش را در اولین مرحله با همکاری کتاب‌خانه عمومی و اداره اوقاف در محل شاه نعمت الله ولی ماهان با حضور امیری، روحانی فعال در حوزه کودک و اجرای فعالیت‌های نقاشی، قصه‌گویی، مسابقه با مفهوم دین و زندگی، کارگاه‌های ادبی و خوانش متون کهن برگزار کرد.

کانون ماهان دومین مرحله طرح پویش فصل گرم کتاب را در باغ شاهزاده ماهان با حضور سلمان رمضانی و ابوالفضل باقری روحانیون متخصص در حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان با اجرای برنامه دین، نشاط و زندگی همراه با معرفی کتاب و قصه‌گویی با کاغذ و قیچی برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =