کد خبر: 290088
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
نوجوانان باید ادبیات و هنر را با هم پیوند دهند

مدرس کارگاه عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد است باید تلاش کنیم بچه‌ها خودجوش به حیطه‌ی ادبیات و هنر علاقه‌مند شوند و آن را با هم پیوند دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا کریمی صارمی در حاشیه برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان کارگاه عکاسی کانون با عنوان «قاب اول» گفت: از سال گذشته که به عنوان مدرس کارگاه‌های عکاسی کانون دعوت شدم طرح آموزشی را برای این دوره‌ها آماده و اجرا کردم.

وی افزود معتقدم هر اتفاق هنری در حیطه‌ی عکاسی یا هر هنر دیگری اگر بخواهیم با قدرت انجام شود باید از دوره‌ی نوجوانی آغاز شود.

کریمی صارمی ادامه داد بعد از شروع کارگاه‌ها ابتدا بچه‌ها را با دوربین و متعلقات آن آشنا کردم و تلاش کردم تا خودجوش به حیطه ادبیات در هنر علاقه‌مند شوند و عکاسی را با ادبیات به هم ربط دهند.

وی یادآورشد یکی از شعرهای فروغ فرخزاد را انتخاب و به هنرجویان توصیه کردم تا براساس این شعر ابتدا نگاه خود را به رشته‌ی تحریر درآورند و با توجه به نوشته‌ی خود، هر کدام 5 عکس بگیرند که از میان عکس‌های گرفته شده 60 اثر انتخاب و در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

نمایشگاه «قاب اول» تا پایان مرداد ۱۳۹۸ هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در تهران پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

 هم‌چنین هم‌زمان با برپایی این نمایشگاه، نمایندگان انجمن عکاسی کانون از 20 استان نیز در دوره آموزشی دو روزه شرکت کردند و کریمی صارمی به عنوان مدرس این دوره در روز نخست مباحثی مانند: انتخاب سوژه مناسب در عکاسی، نقش کتاب و مطالعه در دست‌یابی به سوژه، نقش نوشتن و خیال‌پردازی در عکاسی، کادربندی در عکس، زاویه دید متفاوت و... را به مربیان آموزش داد.

هم‌چنین در دومین روز از این دوره، نمایندگان انجمن در قالب کارگاه عملی با اصول و ویژگی‌های عکاسی با تلفن همراه، خیال‌پردازی و تصورات خیالی در تولید یک عکس، الهام گرفتن از شعرهای قیصر امین‌پور، تمرین نوشتن با موضوع‌هایی از قبیل تهران، تابستان، گرما، ترافیک، عشق آشنا شدند و در ادامه به شکل عملی در پارک لاله تهران عکاسی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =