کد خبر: 290278
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
بازدید 267
«جشن قصه‌گویی» در مراکز کانون گیلان برگزارشد

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با برگزاری«جشن‌قصه» به استقبال بیست‌ و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی رفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این جشن‌ها هم‌زمان با برگزاری بیست ‌و دومین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی کانون و به‌منظور ایجاد موج‌های مثبت فرهنگی در مسیر برگزاری این رویداد صورت‌گرفت و کمک به پرورش قدرت بیان و تقویت نیروی تخیل و خلاقیت مخاطبان، از اولویت‌های برگزاری آن محسوب‌می‌شد.

مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان هم‌چنین نگاهی ویژه به ضرورت‌های هم‌افزایی با دستگاه‌های فعال در این حوزه، انتقال آموزه‌های اخلاقی به مخاطبان و ایجاد زمینه‌های مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای آینده سازان ایران اسلامی در زمینه قصه‌نویسی و قصه‌گویی داشتند.

درعین‌حال، فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی اعضا با فعالان عرصه‌ی قصه‌گویی و افزایش اعتماد به‌نفس آنان برای هنرنمایی درمیان جمع، از دیگر اهدافی است که در برگزاری جشن‌های قصه‌گویی مراکز فرهنگی هنری کانون مدنظر قرارگرفت.

برهمین اساس مرکز فرهنگی هنری کانون لاهیجان جشن قصه‌گویی را با حضور«ساحره پورشاهماری» همکار پیش‌کسوت و برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی کانون برگزارکرد.

این جشن همراهی اعضای کمیسیون بانوان شهرستان لاهیجان و فاطمه علی‌پرست، کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر را نیز به همراه‌داشت و اعضا و مربیان طی برگزاری آن، به اجرای هنرمندانه قصه‌ پرداختند.

نقد و بررسی قصه‌گویی قصه‌گویان، ارایه‌ی راه‌کارهای مناسب جهت اجرای هرچه بهتر آنان و تشریح اولویت‌ها و اهداف برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی برای حاضران، بخش پایانی این جشن به‌شمارمی‌رفت.

 «ساحره پورشاهماری» همکار پیشکسوت و برگزیده جشنواره های قصه گویی

مرکز فرهنگی هنری آستانه اشرفیه نیز به‌منظور آشناسازی هرچه بیش‌تر جامعه با اهداف و بخش‌های مختلف بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون و درعین‌حال، تبیین کارکردهای این ابزار مناسب تربیتی برای مخاطبان، میزبان«جشن قصه‌گویی» شد.

مربیان در این مراسم، به اهمیت قصه‌گویی در نشاط‌بخشی و امیدآفرینی به‌جامعه پرداختند و از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای شرکت در این رویداد فرهنگی دعوت‌کردند.

بر اساس این گزارش، قصه‌گویی مربیان، اعضا و اولیای آنان، از دیگر برنامه‌های این جشن بود و درپایان نیز اعضا و خانواده‌ها بر ضرورت نقش‌آفرینی خود به‌عنوان سفیران فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکیدکردند.

جشن قصه گویی در مرکز فرهنگی هنری کانون آستانه اشرفیه

کانون پرورش فکری شهرستان تالش هم با حضور، اعضا و خانواده‌ها نسبت به برگزاری جشن قصه‌گویی اقدام‌کرد.

برپایه این گزارش، قصه‌گویی اعضا و مربیان با بهره‌گیری از منابع فولکلور و ادبیات عامه و هم‌چنین، معرفی بخش‌های مختلف جشنواره بین‌ المللی قصه‌گویی از برنامه‌های این رویداد فرهنگی بود.

طی اجرای این ویژه‌برنامه، مربیان به نقش قصه‌گویی در ارتقای سلامت روانی جامعه و اهمیت آن درمهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان اشاره و صیانت از پیشینه ملی و مذهبی را از دستاوردهای جشنواره‌های قصه‌گویی کانون عنوان‌کردند.

 حضور مربیان و اعضای این کانون در دستگاه‌های فعال در حوزه فرهنگ و دعوت از آنان برای همراهی در برگزاری هرچه بهتری این رویداد فرهنگی، از برنامه‌های جانبی جشن قصه‌گویی مرکز فرهنگی هنری تالش به‌شمارمی‌رفت.

معرفی اهداف جشنواره قصه‌گویی کانون به دست‌اندرکاران دستگاه‌های فرهنگی شهرستان تالش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =