ایرانی‌ها روایت‌گر قصه به زبان‌های خارجی می‌شوند

بخش ویژه‌ای از بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان‌آموزان و مدرسان کانون زبان ایران اختصاص پیدا کرده است تا آنان با شرکت در این رویداد فرهنگی، روایت‌گر قصه‌های‌شان به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، روسی و اسپانیایی شوند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آثار باید در قالب قصه‌های 90 ثانیه‌ای بازگو و در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار بگیرد تا در نهایت پنج اثر برتر این بخش به‌صورت جداگانه از سوی هیات داوران انتخاب و جوایز آن‌ها با اعلام جشنواره اعطا و آثار برگزیده از طریق رسانه‌های دیداری و شنیداری اطلاع‌رسانی شود.

بازخوانی یا بیان روایی قصه‌های کهن، بیان آئین و رسوم ایرانی در قالب تجربه‌ای شخصی و معرفی زیبایی‌ها، مفاخر و ویژگی‌های فرهنگی ایران در قالب قصه به زبان‌های یاد شده از موضوع‌هایی است که راویان قصه‌ها می‌توانند از آن‌ها بهره گیرند و در اولین دوره بخش ویژه کانون زبان ایران در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون شرکت کنند.

بر همین اساس زبان‌آموزان 10 تا 17 سال، زبان‌آموزان 18 سال به بالا و همچنین مربیان و مدرسان کانون زبان ایران می‌توانند در فیلمی 90 ثانیه‌ای به روایت قصه خود پرداخته و سپس آن را در قالب  mp4 و با حجم حداکثر 400 مگابایت تا تاریخ 10 مهرماه 1398 در سایت جشنواره بارگذاری کنند.

همچنین تصویربرداری موبایلی باید به صورت افقی و دارای صدای خوب باشد و انتخاب پوشش، مناسب با محتوای قصه و منطبق با شئونات اسلامی صورت پذیرد.

همچنین به علاقه‌مندان شرکت در این بخش ویژه توصیه شده است در پس زمینۀ فیلم از نمادهای فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان استفاده و به فضای محیطی، علائم، تابلوها و... توجه کنند.

در عین حال، ضروری است چکیدۀ متن فارسی آثار ارسالی نیز در سایت جشنواره ثبت شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی این جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.kanoonfest.ir  مراجعه کنند و یا با دبیرخانۀ جشنواره با شماره تلفن 88492491-021 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =