مشارکت کانون سمنان در نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان کشور

کانون پرورش فکری سمنان با ارائه بازی‌های بومی و محلی در بخش کودک چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور شرکت می‌کند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از مشارکت این‌مجموعه‌ی فرهنگی و هنری در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور خبر داد و گفت: نادر کامجو مربی کتابخانه سیار شهری سمنان به نمایندگی از سوی کانون پرورش فکری با ارائه‌ و معرفی بازی‌های بومی و محلی در این نمایشگاه حضور دارد.

خدابخشی، مشارکت در این نمایشگاه را زمینه و بستر مناسبی برای شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کانون پرورش فکری، عنوان و خاطرنشان کرد: با اشاره به شعار سال مبنی بر «رونق تولید»، نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور، فضایی برای ارتباط دوسویه و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و سنن مناطق مختلف است.

مدیرکل کانون استان سمنان اظهار داشت: مراسم آئینی و بازی‌های بومی و محلی از بخش‌های مهم این نمایشگاه است که شامل برگزاری مراسم آئینی و معرفی بازی‌های بومی و محلی در قالب ۳۰ گروه متفاوت از اقوام و استان‌های مختلف در قالب جشنواره‌ی آوای سرزمین من و جشنواره‌ی آواها و نغمه‌های روستایی خواهد بود.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور با هدف معرفی ظرفیت‌ها و استعدادهای مناطق روستایی به‌عنوان خاستگاه تولید و اقتصاد مقاومتی و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از ۲۴ تا ۲۷ مردادماه ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

این نمایشگاه، شامل ۱۴ بخش با رویکرد طرح‌ها و پروژه‌های مؤفق تولیدی و اشتغال‌زا، بازاریابی و تجاری‌سازی تولیدات روستایی، سالن کسب‌وکارهای آینده‌ روستا، ایل نمادین، مؤسسات مالی و نهادهای عمومی غیر دولتی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی، معرفی و اجرای بازی‌های بومی و محلی، اجرای زنده موسیقی و آوازهای بومی و محلی، دهکده‌ی جهانی، کودک و روستا، سفره‌خانه سنتی، سالن اجرای مراسم و ستاد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =