کد خبر: 290367
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
بازدید 1256
رضا هوشیار خاطرات اسارت خود را برای اعضای کانون روایت کرد

به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز بازگشت آزادگان جنگ تحمیلی به آغوش ملت در مراسمی که در مرکز شماره ۴ همدان برگزار شد از آزاده سرافراز رضا هوشیار تقدیر به عمل آمد و اعضا با خاطرات او از دوران اسارت آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در مراسمی که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان در مرکز شماره ۴ همدان با حضور مدیر کل، کارشناسان، مربیان و اعضا برگزار شد، از رضا هوشیار دعوت به عمل آمد تا قصه های تلخ و شیرین دوران اسارت خود را برای اعضا مرکز روایت کند.

رضا هوشیار متولد سال ۱۳۴۹ که ۴ سال در اسارت نیروهای بعثی بود در این مراسم گفت: در دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به عنوان غواص خط شکن و در سن ۱۶ سالگی اسیر شدم.

وی از سختی های دوران اسارت گفت که با شرایط سخت اردوگاه و رفتار ناجوانمردانه بعثی ها، تنها با ایمان و توکل به خدا توانستیم شداید را تحمل کنیم و او تنها کسی بود که هر زمان از همه جا نا امید می شدیم به آستان بلند مرتبه اش پناه می بردیم.

این برادر آزاده از مقاومت آزادگان در اسارت برای کودکان و نوجوانان صحبت کرد و افزود ما در شکنجه ها زیاد اذیت می شدیم ولی تنها وقتی که بعثی ها گریه همه ما را دیدند روزی بود که خبر رحلت امام خمینی‌(ره) را شنیدیم.

او از احوال خانواده در روز آزادی صحبت کرد و افزود: با توجه به مفقودالاثر شدنم نامم را جزو شهدا اعلام کرده بودند و خانواده برایم مجلس ختم گرفته بودند و با شنیدن خبر برگشتم به ایران اعضای خانواده حیرت زده شده بودند.

 اعضاء کانون در این جلسه صمیمانه سوال های خود را از رضا هوشیار آزاده سرافراز پرسیدند که یکی از سوال ها این بود: اگر یک روز جنگ شود باز هم به جبهه می روید؟

رضا هوشیار پاسخ داد این بار با قدرت و محکم تر می روم چون شناختم به نسبت دشمن بیشتر شده است.

در آخر مراسم بهناز ضرابی زاده مدیر کل استان همدان از ایشان تشکر کرد و از وی خواست تا در دیگر مراکز کانون برای کودکان و نوجوانان خاطرات خود را بازگو کند تا این نسل با واقعیت های جنگ و اسارت آشنا شوند.

لازم به ذکر است که بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی به این آزاده عزیز معرفی شد و همکاران از وی درخواست کردند تا ضمن بازگو کردن یکی از خاطرات خود و شرکت در بخش ۹۰ ثانیه ای جشنواره قصه گویی، از دیگر آزادگان برای نشر قصه های تلخ و شیرین دوران اسارت در این جشنواره دعوت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =