گردهمایی مربیان کتاب‌خانه‌های سیار و پستی کانون استان اردبیل

نخستین گردهمایی، مربیان کتاب‌خانه‌های سیار و پستی مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با حضور مدیرکل و کارشناسان این مجموعه در سال ۱۳۹۸ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست که روز یکشنبه در دفتر مدیرکل کانون استان برگزار شد، زعفر احدزاده با قدردانی از حضور مربیان در گردهمایی سالانه، از کتاب‌خانه‌های سیار به عنوان برندهای کانون نام‌برده و از گسترش فعالیت‌های این حوزه در سطح استان خبر داد.

احدزاده از همکاران خواست که روستاهای مستعد برای انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را شناسایی کرده و کودکان و نوجوانان را به عضویت کتاب‌خانه‌ها درآورند و در این راستا تعامل با دهیاری‌های روستاها را مدنظر داشته باشند.

احد برادری، معاون اداری و مالی نیز در خصوص تنخواه واحدها و هماهنگی با مربی مسئول در تمامی کارها، صرفه‌جویی در هزینه‌ها به خصوص در مصرف سوخت و رعایت سلسله‌مراتب اداری در مکاتبات و درخواست‌ها، مباحثی را مطرح کرد.

همچنین داریوش علومی، معاون فرهنگی، ضمن تشکر از حضور همکاران، از بازدیدهای کارشناسی خبر داد و خواستار تلاش بیش از پیش همکاران در امور کتابداری شد.

وی در خصوص همکاری با بخش مکاتبه‌ای و حضور مؤثر در برنامه‌های استانی و کشوری، حضور در دوره‌های آموزشی، ارسال گزارش از اتوماسیون اداری، آرشیو نامه‌ها و آثار اعضا و شرکت در فراخوان‌ها، نکات و موارد لازم را یادآور شد.

در این نشست حسین یوسفی مسئول حراست و کارشناس مسئول استان، در خصوص اطلاع‌رسانی به‌موقع در خصوص مسافرت‌های خارجی همکاران جهت انجام امور اداری، حفظ و صیانت از اموال اداری و خودروها، تجهیز خودروها به کپسول آتش‌نشانی، رعایت اصول ایمنی، پارک خودروها در مکان‌های امن و استفاده از تعمیرگاه‌های مطمئن در تعمیر خودروها را تأکید کرد و از همکاران خواست تعامل سازنده با واحد حراست داشته باشند.

وی همچنین خواستار حضور به‌موقع و مؤثر در روستاها و در صورت نیاز تغییر روستاهای تحت پوشش شده و انجام فعالیت‌های کیفی و برنامه‌ریزی برای نگهداری اعضا و پرورش استعدادهای اعضایی را که در روستاهای با کمبود امکانات فرهنگی هنری مواجه هستند را وظیفه ذاتی و انسانی مربی کتابخانه‌های سیار عنوان کرد.

ملیحه ملک‌زاده فرد، کارشناس کتاب‌خانه‌های سیار و پستی استان نیز ضمن تحلیل آماری و عملکرد تک به تک کتاب‌خانه‌های سیار و پستی از سال ۱۳۹۶ الی ۴ ماه اول سال ۱۳۹۸ و مقایسه عملکرد این کتاب‌خانه‌ها (در شاخص‌های: امانت کتاب- تعداد عضو- تعداد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی- موجودی کتاب)، از همکاران خواست که در پایان هرماه گزارش آماری کتاب‌خانه را بررسی کرده و برای رشد مناسب اعضا و فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

ملک‌زاده فرد در سخنان خود توجه به فعالیت امانت کتاب و فعالیت‌های کتاب محور، شرکت در فراخوان‌های استانی ارسالی از اداره کل با ۲ موضوع «گیاهان دارویی روستای من» و «دست در دست تابستان»برنامه‌ریزی برای برنامه «پیک امید» و شناسایی مناطق محروم جهت اجرای برنامه‌های امداد فرهنگی، ارسال لیست رابطان و مدیران فعال، ثبت به‌موقع کتاب‌های ارسالی جدید، توجه به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده کتاب کار سالانه و انجام فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده، ارائه گزارش به‌موقع فعالیت‌ها و فضاسازی مناسب خودرو کتاب‌خانه‌های سیار را جهت رشد و پویایی بیش از پیش کتابخانه مهم دانست و از همکاران خواست که ضمن مطالعه دقیق شیوه‌نامه انتخاب مراکز موفق سیار و پستی، برنامه‌ریزی لازم برای حضور در این فراخوان‌ها را داشته باشند.

شایان‌ذکر است در این نشست از یحیی یوسفی اصل، مربی کتاب‌خانه سیار شهری اردبیل و بهروز هواخواه وطن،مربی کتاب‌خانه سیار روستایی مشگین‌شهر به خاطر تلاش‌های مستمر در جهت ارتقای فعالیت‌ها با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

آخرین برنامه نشست، برگزاری کارگاه یک و نیم‌ساعته سفال بود که با مربیگری فاطمه مصطفی‌زاده، در مرکز شماره ۵ کانون اردبیل برگزار شد و همکاران با روش‌های مختلف سفالگری جهت کار با اعضای سیار روستایی آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =