کد خبر: 290474
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
افسانه ماردوش روی صحنه می‌رود

نمایش«افسانه ماردوش» به نویسندگی منوچهر اکبرلو ، کارگردانی محمد جهان‌پا و سرمایه‌گذاری نیکو تفردی در حالی بر روی صحنه می‌رود که کانون خراسان رضوی تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نمایش که برگرفته از داستان شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و جدیدترین تولید کانون استان است به مدت ۱۰ روز و از تاریخ ۲۷مردادماه۱۳۹۸ بر روی صحنه می‌رود.

این تئاتر روایت دیدنی از سرگذشت ضحاک پادشاه بیدادگر و مستبد ایران‌زمین است که پس از جمشید بر اریکه پادشاهی می‌نشیند و ساجد اندرون،  علی ضمیری،  محمدرضا علوی،  سعید باصری،  حسام نورمحمدی، احسان صاحبدادی،  سینا خدادادی و محمد تقی‌نژاد،  پرستش سلطانی و جلال کریم‌زاده در این تئاتر ایفای نقش می‌کنند.

براین اساس ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، بازیابی هویت ملی و مذهبی نسل نوپای انقلاب را هدف اصلی این تئاتر عنوان کرد و گفت: ما عظیم‌ترین فرهنگ جهان را داریم و برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با شاهنامه به عنوان یک شاهکار ادبی و شناخت اسطوره‌های کهن بر آن شدیم با مشارکت هنرمندان مطرح استان این نمایش را بر روی صحنه آوریم و با ابزار هنر با خودباختگی فرهنگی مقابله کنیم.

زره‌ساز در ادامه با طرح سوال «قهرمان کودک امروز ما چه کسی است؟»، به الگوبرداری کودکان از شخصیت‌های کارتونی و ترویج فرهنگ بیگانه اشاره کرد و گفت: باید با معرفی اسطوره‌ها و قهرمان‌های ملی و دینی به فرزندان‌مان، تاریخ پر افتخار گذشتگان را به آن‌ها منتقل کنیم تا چراغی برای ساخت آینده‌ای بهتر باشد.

گفتنی است این نمایش به مدت ۱۰ روز در تالار اصلی تئاتر شهر واقع در پارک ملت مجتمع امام رضا(ع) روی صحنه می‌رود و علاقمندان از طریق سایت مشهد گیشه می‌توانند بلیت تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =