عضو داستان نویس خراسان شمالی در جمع 86 عضو نوجوان و ارشد کانون

داستان «صندوقچه زیر زمین » نوشته امیرحسین جابری عضو نوجوان مرکز شماره یک بجنورد توسط هیات انتخابی آثار اولین مهرواره داستان آفرینش، در جمع 86 اثر منتخب مهرواره قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، داستان «صندوقچه زیر زمین » نوشته امیرحسین جابری عضو نوجوان مرکز شماره یک بجنورد توسط هیات انتخابی آثار اولین مهرواره داستان آفرینش، در جمع 86 اثر منتخب مهرواره قرار گرفت.

تقی ابراهیمیان مسئول انجمن ادبی سپیدار اسفراین، با بیان این که امیرحسن جابری عضو نوجوان مرکز شماره یک بجنورد به نمایندگی از انجمن های ادبی استان، در اولین دوره از مهرواره داستان اعضای نوجوان و ارشد مراکز کانون در شهر تبریز کشور شرکت کرده بود گفت: در این برنامه 4 روزه که از 14تا17 مردادماه در شهر تبریز برگزار شد 86 نفر از اعضای نوجوان و ارشد مراکز کانون حضور داشتند.

وی با اشاره به این که برنامه ها در 4 بخش محوری ویژه اعضا و مربیان همراه طراحی شده بود گفت: اعضا و مربیان همراه در  کارگاه‌های داستان‌نویسی، داستان‌خوانی، نشت‌های تخصصی با محوریت طنز، ژانر وحشت و نقد ادبی شرکت کردند.

ابراهیمیان با اشاره به این که در حال حاضر دو انجمن  ادبی آفرینش بجنورد و سپیدار اسفراین  فعال هستند تصریح کرد: آثار ارسالی اعضای انجمن های استان در زمینه داستان به دبیر خانه مهرواره در تهران ارسال شد که در نهایت داستان «صندوقچه زیر زمین» اثر امیرحسین جابری برای ارائه در اولین مهرواره داستان کشور انتخاب شد.

وی با بیان این که در حال حاضر حدود 70 نفر از اعضای نوجوان و ارشد(13تا21سال) به عضویت انجمن های ادبی استان درآمده اند اظهار امیدواری کرد با فعالیت انجمن های ادبی در سایر شهرستان@ها زمینه برای رشد، ارتقاء و پرورش شاعران و نویسندگان نوجوان و جوان فراهم شود و در سال های آینده شاهد شرکت نمایندگان بیشتری از استان در مهرواره های شعر و داستان باشیم

گفتنی است  نویسندگان بزرگ کشورمان همچون حسین سناپور، ابوتراب خسروی، محمد جواد جزینی و دیگر داستان نویسان و منتقدان بنام معاصر تدریس کارگاه ها را به عهده داشتند.

در اولین دوره مهرواره شعر نیز« اسماعیل جهانی» عضو ارشد مرکز شماره یک اسفراین و عضو انجمن ادبی سپیدار حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =