کد خبر: 290562
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
درخشش اعضای کانون در المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران

سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در حالی با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد که اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت مدال‌های طلا، نقره و برنز این المپیاد در اصفهان شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیئت انتخاب این رویداد هنری را حبیب ایل‌بیگی، محمدرضا کریمی‌صارمی، وحید گلستان، حسین شیخ‌الاسلامی، سهیلا عسگری، داوود ضامنی، وحید گلستان، سعید پوراسماعیلی و فریده روشن (عضو شورای شهر اصفهان) تشکیل دادند.

هیأت انتخاب سومین دوره المپیاد، مدال نقره را به صورت مشترک به فیلم‌های کوتاه «دوختولور» به کارگردانی فاطمه زاهدانی عضو مرکز شماره دو کانون بندرعباس استان هرمزگان و «در جست‌وجوی زندگی» به کارگردانی ایلیا رمضانی از بوشهر و مدال برنز را به صورت مشترک به فیلم‌های کوتاه «به‌چوک» به کارگردانی عارفه جعفری عضو کانون میبد استان یزد و «گذر زمان» به کارگردانی محمدامین فیروزه از تبریز اختصاص دادند.

همچنین مدال طلای این بخش به انیمیشن «طغیان» به کارگردانی ماژان کیمیایی از همدان تعلق گرفت.

بر اساس این خبر، کامپوزیا پرتوی، عبدالله علیمراد، مرضیه برومند، ایرج طهماسب، پوران درخشنده، علی‌اکبر قاضی‌نظام، وحید نیکخواه‌آزاد و ابوالفضل جلیلی اساتید ارشد سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان بودند.

در بخش ایده نیز مدال طلا به گروه کامبوزیا پرتوی با ایده «دوست عجیب من» با ایده اولیه «دختر سیل» نوشته رکسانا رسولی از اصفهان رسید. ساره فیضی، هستی جعفرپور عضو مرکز فرهنگی هنری کانون بندرعباس استان هرمزگان، هالن میرآقا، زینب نجمی، مازیار جورکش و نگار خانی به همراه رکسانا رسولی اعضای گروه برنده این بخش بودند.

مدال نقره این بخش، به گروه‌های ایرج طهماسب برای ایده «گاوهای فضایی» و ایده اولیه «شیرکاکائو مریخی» به همراه گروه پوران درخشنده برای ایده «کیپاپ» با ایده اولیه «موج‌های شادی روانه بود بر دل‌های خندان» رسید.

در این بخش، مدال برنز به گروه‌های عبدالله علیمراد برای «ایده حیاط» نوشته سیدمتین احمدی از خمینی‌شهر اصفهان، گروه مرضیه برومند برای ایده «من استیون هاوکینگ نیستم» با ایده اولیه ثمین ابوالحسنی عضو کانون بندرعباس استان هرمزگان، گروه علی‌اکبر قاضی‌نظام برای ایده «آفرینش هستی» با ایده اولیه متینا اکبرزاده، گروه وحید نیکخواه‌آزاد با ایده «یک تکه مداد» به نویسندگی امین یونسی و ایده «شیر تو شیر مجازی» به نویسندگی ثنا ابوالحسنی و گروه ابوالفضل جلیلی برای ایده طرح «گلیم» از کیانا صابر و ایده «خورشید را دیده‌ایم» از حنانه مرادی به طور مشترک رسید.

در ادامه سه حمایت ویژه از ایده‌ها صورت گرفت و انجمن سینمای جوان از ایده «کیپاپ»، کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان از ایده «حیات» و جشنواره رشد از ایده «من استیون هاوکینگ نیستم» تجلیل کرد.

بر همین اساس‌، علیرضا تابش دبیر جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان درباره سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان گفت: انجمن سینمای جوان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای شما جایی است که می‌توانید پیشرفت کنید و برای ادامه راه فیلم‌سازی از کمک آن‌ها استفاده کنید. در همه کشورهای بزرگ، مسئله نوجوانی بسیار اهمیت دارد. همین جا کارگردانانی هستند که دغدغه‌مند زندگی خود را وقف نوجوانان کردند. از آن‌ها برای این که در کنار ما بودند و مثل پدر و مادر به شما کمک کردند تشکر می کنم. المپیاد مثل سنت استاد شاگردی است که استادی همه تجربیات خود را به شاگردش می‌داد.

وی خاطرنشان کرد: همه نوجوانان اینجا عطر و بوی ایران را می‌دهند، افکار، نظرات، دغدغه‌ها و عقاید شما برای ما خیلی مهم است و در برنامه‌های اصلی ما قرار دارد. امیدوارم که المپیاد فیلم‌سازی آرام آرام به یک نهاد مهم تبدیل شود و بتوانیم جدی‌تر به مسائل نوجوانان بپردازیم.

حبیب ایل‌بیگی مدیر بخش المپیاد جشنواره کودک و نوجوان در این مراسم بیان کرد: متنی نوشته بودم که آن را کنار می‌گذارم و فقط به همه خسته نباشید می‌گویم. روزی که قرار شد در بخش ایده هم کار کنیم، بر این باور بودیم که نوجوانان ما می‌توانند و این اتفاق هم افتاد. از اساتیدی که بدون چشم‌داشت همه تجربیات خود را به بچه‌ها منتقل کردند تشکر می‌کنم. کار داوری برای ما سخت بود و به نظر ما همه ۶۴ نفر شایسته دریافت جایزه و مدال طلا هستند اما باید به قانون وفادار بود. البته حضور در این مرحله در کنار اساتید برای بچه‌ها بزرگ‌ترین جایزه است.

مراسم پایانی سومین المپیاد فیلمسازی نوجوان روز چهارشنبه ۳۰ مرداد با حضور مدیران سینمایی  و هنرمندان در سالن سوره حوزه هنری اصفهان با اجرای مژده لواسانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =