کد خبر: 290689
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵
بازدید 385
درخشش اعضای مخترع کانون قم در جشنواره‌ی ملی دانش‌آموزی امیرکبیر

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با دستگاه «جداکننده مواد بازیافتی» در جشنواره‌ی ملی دانشگاه امیرکبیر شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، اعضای مخترع مرکز شماره ۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در جشنواره ملی دانش‌آموزی امیرکبیر با کسب حدنصاب‌های مورد نظر هیئت داوری، برگزیده شدند. 

این جشنواره که از ۲۲ تا ۲۴ مرداد در دانشگاه امیرکبیر تهران برگزار شد میزبان تمام استان‌های کشور در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و ادبی بود. 

مریم منفرد، مربی راهنمای اعضای مخترع مرکز شماره ۸ کانون استان قم، در زمان برگزاری جشنواره به خبرنگاران در مورد چگونگی طرح و اجرای این دستگاه گفت: علی فخارزاده، امین فخارزاده، مهدی زارعی و کمیل علی با شش ماه تحقیق در مورد نحوه‌ی ساخت این دستگاه به این نتیجه رسیدند که با توجه به چگالی اجسام مختلف، دستگاه «جداکننده مواد بازیافتی» را بسازند. 

در چکیده این طرح در دفتر اختراع این اثر آمده است: در این پژوهش سعی شد تا دستگاهی ساخته شود که بتواند زباله‌های بازیافتی را به راحتی و با هزینه‌ی کمتر از هم جدا کند. در این طرح با بررسی اینکه بازیافت چیست، انواع مواد بازیافتی، فواید بازیافت و شیوه‌های بازیافتی، سعی شد تا با استفاده از خود دورریختنی‌ها وسیله‌ای ساخت که بتوان مواد بازیافتی را از هم جدا کرد. با جستجو در منابع مختلف و مصاحبه و مشورت با مهندس و مربی فنی، متوجه شدیم که می‌توان در این خصوص یک دستگاه جدا کننده مواد بازیافتی را ساخت اما اینکه از مواد دورریختنی این دستگاه را بسازیم که هم از ایمنی بالایی برخوردار باشد و هم هزینه‌ای کمتری بردارد، خود نیازمند دقت علمی بیشتر و پشتکار و همفکری گروهی ما داشت که در نهایت با آزمایشات و خطاهایی که انجام شد این دستگاه با خود دورریختنی‌ها با ایمنی و هزینه مناسب ساخته شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =