نخستین کارگاه مهارت‌های مثبت در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

کارگاه «خودباوری» با حضور اعضای مرکز فرهنگ‌هنری شماره یک زاهدان فعالیت خود را آغاز کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نخستین جلسه‌ی کارگاه مهارت‌های مثبت در کانون استان برگزار شد.
در نخستین نشست این کارگاه، که به مدت هشت جلسه برگزار می‌شود، اعضا در بخش تئوری با تعریف‌های گوناگون خودباوری (قضاوت شخصی در مورد با ارزش یا بی ارزش بودن؛ قبولی یا عدم خود که در نگرش فرد آشکار می‌شود) آشنا شدند و در این مورد با یک‌دیگر تبادل نظر کردند و در ادامه در بخش عملی آن یک پویانمایی مرتبط با کارگاه دیدند و با نمایش خلاق بخشی از آموخته‌های خود را بازی کردند.
راه‌کارهای افزایش خودباوری، آشنایی اعضا با ویژگی‌های مثبت خود و ویژگی افراد خودباور از جمله هدف‌های برپایی این کارگاه است که توسط سمیرا قنبری، مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک زاهدان، در حال برگزاری است.
قابل ذکر است در شیوه‌نامه‌ی طرح «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، آمده است: این کارگاه‌ها با تمرکز بر 8 مهارت منتخب شامل امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، و با بهره‌گیری از گروه روانشناسان با تجربه در این حوزه، اجرا خواهدشد.
تقویت و توانمندی نوجوانان در حوزه‌ی هیجانات و صفات مثبت با رویکرد پیشگیرانه و آینده‌نگر و آگاهی‌بخشی و به‌روزرسانی  توانمندی مربیان به منظور شناخت مهارت‌های مثبت و به کارگیری آن در فعالیت‌های کانون از اهداف این طرح، که برای گروه سنی 10 تا 16 سال برگزار می‌شود، بیان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =