اولین جلسه‌ی انجمن نجوم کانون البرز تشکیل شد

فرزانه ایران‌پاک، مسوول واحد نجوم کانون البرز از برگزاری اولین جلسه انجمن نجوم در کانون این استان  با حضور آریا صبوری از پژوهشگران حوزه‌ی نجوم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، فرزانه ایران‌پاک، مسوول واحد نجوم استان البرز، از برگزاری اولین جلسه انجمن نجوم در کانون این استان خبر داد و گفت این انجمن  با هدف  توجه به کارگروهی و توجه ویژه به انجمن‌ها و شناسایی اعضای فعال در حوزه‌ی نجوم و رصد تشکیل شده است.

ایران‌پاک هم‌چنین از حضور آریا صبوری، منجم و پژوهش‌گر نجوم  و عضو تحریریه‌ی ماهنامه‌ی نجوم در اولین جلسه‌ی این انجمن خبر داد و افزود: آریا صبوری که  پژوهش‌گر آزمایشگاه تعامل ربات و انسان دانشگاه تهران است، سخنران ویژه‌ی اولین جلسه انجمن نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز بود  و مطالب زیادی را در خصوص خلقت شگفت انگیز آسمان و جاذبه های آن برای شرکت کنندگان در اولین جلسه‌ی انجمن نجوم کانون البرز مطرح کرد که از آن بین می‌توان به علوم فضایی و سفرهای حال و گذشته به فضا اشاره کرد .

               ایران‌پاک هدف از تشکیل انجمن‌ نجوم را توجه به بخش انجمن‌ها و فعالیت‌های گروهی  دانست و به نقل از محمدرضا زمردیان، معاون محترم فرهنگی کانون گفت هدف از تشکیل انجمن‌ها در کانون این است که بتوانیم استعداد ها را شناسایی کنیم. زمینه پرورش استعدادها را در بخش های تخصصی فراهم کنیم و کمک کنیم که  بچه ها کار گروهی را یاد بگیرند و بتوانند در کنار همدیگر کار گروهی را تجربه کنند و رقابت سالمی داشته باشند.

گفتنی است در اولین جلسه‌ی انجمن نجوم که روز یک‌شنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۸، در سالن همایش‌های مرکز مجتمع کانون کرج و با حضور مدیر کل و معاون اداره کل کانون استان برگزار شد،   از یگانه تکبیری، نیکو رامسری، مهدی جعفر بیگلو و نازنین هویدا از اعضا فعال مرکز نجوم کانون تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =