کلینیک حقوق کودک در کانون استان اردبیل

محمود عباسی، معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با حضور در هشتمین اجلاس تخصصی حقوق کودک در اردبیل، کلینیک حقوق کودک شعبه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را نیز افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، محمود عباسی با شرکت در هشتمین اجلاس تخصصی حقوق کودک،بازدید از مرکز شماره ۵ کانون پرورش فکری اردبیل و آیین گشایش کلینیک حقوق کودک، گفت: کانون در آموزش و ترویج حقوق کودکان تأثیرگذار بوده و می‌تواند سیاست‌گذاری، نظارت و پایش حقوق کودک را نیز به نحو احسن انجام دهد. 

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، تصریح کرد: برنامه‌هایی که در کارگاه‌های کانون ملاحظه شد، نشان از اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی در نگرش کودکان و نوجوانان به مسائل موجود در جامعه بود و آن‌ها بابیان هنرمندانه خواهان تحقق حقوق خود از والدین و دولت هستند.

عباسی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: بستر همکاری‌های متقابل با توجه به ظرفیت‌های این نهاد با اتخاذ راهکارهای مناسب و خلاقانه آماده است و کانون می‌تواند نقش بسزایی در تحقق حقوق کودکان ایفا کند.

معاون وزیر دادگستری در خصوص افتتاح اولین کلینیک حقوق کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: امیدواریم چالش‌های مربوط به حقوق کودکان بررسی و حل شود و با آموزش به خانواده‌ها، کودکان و مربیان، موجبات ارتقای حقوق آن‌ها را فراهم آوریم.

زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل نیز ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ویارانش باوفایش، نثار فاتحه به روح پرفتوح شهدای کودک و نوجوان اسلام و انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: از اینکه دکتر محمود عباسی دعوت کانون استان را جهت حضور در این سازمان پذیرفت و مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری هم‌بستر این اتفاق خوب را فراهم کرد، جای بسی خوشحالی است که امیدواری‌ها را به تبیین و ترویج حقوق کودکان در استان افزایش می‌دهد.

رئیس کمیته پایش و ارزیابی حقوق کودک در استان اردبیل، تصریح کرد: با توجه به اینکه در خردادماه سال جاری این مسئولیت به کانون پرورش فکری استان واگذار شد، بلافاصله این کارگروه با اعضای خود تشکیل جلسه داد و پیرامون پایش و ارزیابی حقوق کودک در استان و نهادها و سازمان‌های مرتبط با آن، آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به برخی بازدیدها از مناطق محروم، مدارس استثنایی، مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، مدارس حاشیه شهر، مؤسسه بیان ویژه ناشنوایان، تأکید کرد: در این بازدیدها به آموزش حقوق کودک در قالب‌های مختلف در فعالیت‌های کانون پرداخته شد.

احدزاده ادامه داد: در سه سطح مربیان، والدین و کودکان، کارگاه‌های مختلف با موضوع مهارت افزایی و باور افزایی برگزارشده و به صورت ماهانه نیز برای مشاوران بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، کارگاه‌های آموزشی تبیین حقوق کودک و نیز الزامات و چالش‌های تربیتی عصر حاضر و صیانت از کودکان آنلاین برگزار می‌شود و اخیراً نیز در رویکرد علمی پژوهشی اتخاذشده توسط سازمان مرکزی کانون، بستر مناسب برای برگزاری کارگاه‌های حال خوش زندگی پیرامون هشت مهارت مهم و موردنیاز عصر حاضر برای کودکان به صورتی هماهنگ در سطح کشور آغازشده است.

مدیرکل کانون استان در ادامه ضمن قدردانی از توجه معاون وزیر دادگستری به مجموعه کانون و افتتاح اولین کلینیک حقوق کودک در کانون استان اردبیل گفت: این اقدام با حمایت‌های ارزنده مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک می‌تواند در تبیین حقوق کودک برای خانواده‌ها و کودکان بسیار مفید واقع شود و بستر علمی و توسعه عملی توجه به حقوق کودک را فراهم آورد.

گفتنی است، در پایان این نشست که با حضور کودکان، والدین، مربیان و مسوولان استانی در عصر روز یکشنبه ۱۰ شهریورماه برگزار شد، معاون وزیر دادگستری ضمن اهدای جوایز به نفرات برگزیده مسابقات و فستیوال‌ها، از نمایشگاه مربوط به صیانت از کودکان آنلاین که با موضوع مخاطرات فضای مجازی در مرکز شماره ۵ کانون اردبیل برگزارشده است و برخی آثار مربیان در زمینه‌ی کار با چوب‌های آب آورده کانون استان نیز بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =