تاسیس کانون در نظرآباد از مطالبات مردم است

محمد رضا فلاح‌نژاد، فرماندار شهرستان نظرآباد استان البرز در دیدار با مدیر کل کانون تاسیس کانون در این شهرستان را از مطالبات مردم و موجب رضایت‌مندی آنان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز،محمدرضا فلاح نژاد فرماندار شهرستان نظرآباد  در جلسه مشترکی با قاسم سلیمانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برلزوم تاسیس مرکز کانون در این شهر تاکید کرد.

وی  در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سابقه خوب کانون در این منطقه در گذشته‌ی دور و همچنین فعالیت ارزشمند  کانون در سایر مناطق و برگزاری مناسب و شایسته ی« پویش ملی فصل گرم کتاب» و حضور خانواده‌ها در این پویش و بیان خاطرات و تجربیات شان از فضای کانون که نشان اثر گذاری ویژه کانون بر روی خانواده ها دارد،  احداث کانون در منطقه نظرآباد را  با توجه به  کمبود فضاهای فرهنگی از مطالبات مردم در این شهرستان دانست و گفت امیدواریم با فراهم شدن امکانات تأسیس کانون به مطالبات مردمی پاسخ دهیم و موجبات رضایت‌مندی آنان را فراهم کنیم .

فرماندار نظرآباد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره  به برخی تذکرات خانواده‌ها در حوزه‌ی اثرات آموزش قبل از آغاز دوران دبستن  و بیان این اثرات گفت ما خوشحال خواهیم شد که بتوانیم از امکانات تحت اختیار، از جمله فضاهای بلا استفاده فرهنگی  به درستی استفاده و بهره‌برداری کنیم  و هم چنین با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان، شرایطی را فراهم کنیم که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتواند به مخاطبان خود و خانواده های آنان ، خدمات شایسته ای را ارائه کند.

این مقام مسوول همچنین از بررسی زود هنگام امکانات فرمانداری در زمینه ی راه‌اندازی کتابخانه‌ی سیار خبرداد و گفت سعی خواهیم کرد که به روستاها توجه بیشتری شود و بتوانیم امکانات فرهنگی شایسته‌ی کانون را علاوه بر شهر نظرآباد به روستاهای اطراف نیز منتقل کنیم و در این راه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

 قاسم سلیمانی مدیر کل کانون البرز نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان و ابراز خرسندی از دیدار با فرماندار و توجه ویژه ‌ی ایشان به حوزه های فرهنگی  و توجه ویژه به کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان و  حضور ارزشمندشان در ویژه برنامه پویش ملی فصل گرم کتاب، خدمت‌رسانی به کودکان  ونوجوانان گستره ی استان را وظیفه کانون دانست و افزود ما به عنوان متولیان  امور فرهنگی و هنری کودک ونوجوان باید به دنبال پیدا کردن راه‌های مناسب‌تر و فراگیر  برای عرضه‌ی خدمات به خانواده ها هستیم.

 این مقام مسوول ضمن  تشریح فعالیت های کانون و بیان  اهداف و ماموریت‌های کلی این نهاد  برنامه ریزی‌های جدید در حوزه جذب اعضای نوجوان و توسعه مهارت‌های زندگی و توجه به شعارهای مختلفی از جمله آینده ساختنی است و خوب زندگی کردن تمرین می خواهد، کانون  را محیطی مناسب جهت جذب اعضای کودک و نوجوان  دانست و سرمایه‌گذاری برای این نسل را جلوگیری از هزینه‌های آینده در جهت رفع مشکلات بیان کرد.

 سلیمانی همچنین از دیدگاه ویژه کانون به  روستاها و خدمات رسانی به مناطق محروم  سخن گفته و نمونه هایی از فعالیت‌های خوب کانون در این مناطق را تشریح کرد.

وی افزود ما آمادگی داریم که با حضور کتابخانه سیار در مناطق روستایی استعدادهای کودکان و نوجوانان این مناطق را شناسایی کرده و بتوانیم کودکان و نوجوانان را با قابلیت‌های خوبی که می‌توانند داشته باشند آشنا کنیم و در سنین قابل اهمیت کودکی فضایی را فراهم کنیم که کار زیربنایی در این حوزه انجام شود .

لازم به توضیح است که در این نشست  خانم نظری، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نظر آباد و جمعی از  مسوولان شهرستان نیز حضور داشته و این عزیزان نیز از فعالیت‌های اثر گذار کانون در این منطقه حمایت کردند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =