افزایش ۵ برابری سرانه فضاهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از افزایش ۵ برابری سرانه فضاهای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی و به نقل از روزنامه خراسان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی با بیان این که استان تا سال ۹۵ تنها دارای ۳ مرکز کانون ثابت پرورش فکری کودکان و نوجوان با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر بود، تصریح کرد:  به برکت دولت تدبیر و امید و با تعامل ، همکاری و همیاری مسئولان با بهره برداری از ۸ پروژه و صرف اعتبار  ۷۹ میلیارد و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی از سال ۹۴ به بعد شاهد افزایش ۵ برابری سرانه فضاهای فرهنگیدر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ( افزایش بیش از ۸ هزار متر مربعی از این فضا) هستیم.

«منیرصادقی» از ایجاد مخزن ۳۰ متری کتاب سیار روستایی در غلامان به عنوان نخستین اتفاق  صورت گرفته در سال ۹۴ سخن  گفت و افزود: فاز اول مرکز فرهنگی و هنری شماره ۲ بجنورد (هجرت) با هزار و ۵۰۰ متر مساحت که سال ۸۶ آغاز شد به دلایل کمبود اعتبار متوقف شده بود، سرانجام بر اساس پی گیری ها و رایزنی های صورت گرفته در سال ۹۵ با اعتبار یک میلیارد و ۵۴۲ میلیون تومان به بهره برداری رسید و اتفاق خجسته ای را در سرانه فضای فرهنگی رقم زد.

 وی هم چنین به بهره برداری از ۲ پروژه مرکز فرهنگی و هنری صفی آباد و راز هر کدام با ۸۰۰ متر مساحت، در سال ۹۵ به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیرو امید، با همکاری اداره کل نوسازی، اشاره کرد و ادامه داد: این دو مرکز در زمره پروژه های مصوب سفر رهبری بود که هر یک با صرف ۱۲ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال(یک میلیارد و ۲۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) طی مدت ۳ سال به بهره برداری رسیده و تجهیز شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی از ساخت سالن آمفی تئاتر در صفی آباد در کنار مرکز آن از سال ۹۶  خبرداد، که ۳۵۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

 وی از تامین نیروی انسانی این پروژه ها هم گفت و تصریح کرد: با وجود آن که کمبود نیروی انسانی وجود دارد اما در حدی که پروژه ها شروع به کار و خدمات رسانی کنند، این نیروها تامین شده است. 

 «صادقی» آغاز فعالیت پروژه کتابخانه های سیار روستایی بجنورد در سال ۹۵ و شیروان در سال ۹۸ را هم از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان و از بررسی ها برای ایجاد کتابخانه سیار شهری به واسطه قرارداشتن در زمره استان های مرزی سخن گفت و ادامه داد: از این روی با تعمیر و تجیهز ۲ دستگاه مینی بوس و تامین نیروی انسانی، دو کتابخانه سیار شهری در شهرهای شیروان و بجنورد برای کودکان و نوجوانان آسیب پذیر حومه شهر در سال ۹۶ راه اندازی کردیم.

وی بهره برداری از مرکز گرمه با ۸۰۰ متر مربع و اعتبار ۶۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید بیان کرد و تصریح کرد: این پروژه از سال ۸۸ آغاز شده بود.

وی افتتاح مرکز شماره ۲ اسفراین از مصوبات سفر رهبری، با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان با اعتبار یک میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان را از اقدامات صورت گرفته سال جاری ذکر و تصریح کرد: پیش از افتتاح رسمی این پروژه به واسطه اهمیت غنی سازی اوقات فراغت، از ابتدای تابستان نیروها در این مرکز مستقر و ۴۰۰ نفر عضوگیری شد.

«منیر صادقی» هم‌چنین از مجتمع جامع و فراگیر بجنورد به عنوان بزرگ ترین پروژه شرق کشور و از مصوبات سفر رهبری یاد کرد که با زیربنای ۳ هزار و ۲۰۰ متر مربعی و با ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آماده افتتاح به شکل رسمی در سال جاری است و در حال حاضر به دلیل بهره برداری کودکان و نوجوانان از ابتدای تابستان  فعالیت خود را آغاز کرده و مورد استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان و خانواده آنان شده است.

وی هم چنین پروژه در حال ساخت آمفی تئاتر راز را از دیگر دستاوردهای دولت عنوان و تصریح کرد: پروژه مرکز ثابت غلامان به مساحت بنای ۳۰۰ متر مربع در ۹۶ کلنگ زنی شده است و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

«منیر صادقی» تصریح کرد: ۴ پروژه مرکز راز، صفی‌آباد، اسفراین ۲ و مجتمع جامع و فراگیر بجنورد ار برکات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در استان است.

وی همچنین افزود: پیگیری و رایزنی جهت تکمیل سایر پروزه های در دست ساخت شهرستان‌های مانه و سملقانریال جاجرم، فاروج و شیروان نیز ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال مالی ۹۸ برحی از این پروژه ها به بهره‌برداری برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =