قصه‌های دیوارنگاره‌های نقش جهان برای رهگذران روایت می‌شود

قصه‌گویان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصفهان در قالب طرح قصه‌گویی خیابانی دیوارنگاره‌های نقش جهان را روایت می‌کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیش از یک‌هزار نقاشی برگرفته از داستان‌های شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی مولانا، بوستان و گلستان سعدی، آثار عبید زاکانی و دیگر بزرگان عرصه زبان و ادبیات فارسی را بر دیوارهای این شهر تصویرگری کرده است.

مسوول دبیرخانه استانی جشنواره قصه‌گویی در این زمینه توضیح داد: به منظور ترویج و توسعه فرهنگ غنی ادبیات فارسی و آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با ادبیات کهن فارسی طرح قصه‌گویی نقاشی‌های خیابانی با عنوان «دیوارنگاره‌های نصف جهان روایت می‌کنند» را برنامه‌ریزی کردیم.

مرضیه معصومی در ادامه یادآور شد: در این طرح مربیان قصه‌گوی کانون اصفهان با حضور در مناطقی که امکان قصه‌گویی و حضور مخاطبان وجود داشت به روایت قصه‌های این نقاشی‌ها پرداختند که با استقبال رهگذران و کودکان و نوجوانان مواجه شد.

وی همچنین گفت: تاکنون طرح قصه‌گویی خیابانی در خیابان‌های مطهری، بزرگمهر و چهارراه آپادانای شهر اصفهان اجرا شده و در ادامه نیز در سایر نقاطی که قابلیت اجرای این طرح وجود داشته باشد، برگزار خواهد شد.

کارشناس فرهنگی کانون استان اصفهان هم‌چنین از طرح قصه‌گویی و پرده‌خوانی عاشورایی هم‌زمان با ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) در برخی نقاط شهر اصفهان خبر داد و گفت: در این برنامه نیز قصه‌گویان و پرده‌خوانان نوجوان اصفهانی پرده‌های عاشورایی که نقاشی و تصویرسازی کرده‌اند را در مناطق پررفت و آمد و بناهای تاریخی مانند خیابان چهارباغ عباسی، میدان امام و میدان شیخ‌بهایی پرده‌خوانی و قصه‌گویی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =