آشنایی اعضای کانون پرورش فکری با اهمیت مرز و مرزبانی

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: موقعیت‌شناسی و آگاهی از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی برای ساختن آینده‌ی مناسب کودکان و نوجوانان ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان و فرمانده مرزبانی شهرستان زاهدان در نشستی بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

معصومه هادی در این دیدار ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا گفت: فلسفه‌ی قیام امام حسین(ع) آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی بود و ما هنوز تاثیر آن را پس از گذر قرن‌ها در باور مردم می‌بینیم.

وی با بیان این نکته که: موقعیت‌شناسی و آگاهی از مرزهای جغرافیایی و فرهنگی برای ساختن آینده‌ی مناسب کودکان و نوجوانان ضروری است، افزود: اعتقاد داریم اگر امروز ابزار آگاهی‌بخشی به کودک و نوجوان فراهم شود، آنان پایه‌گذار جامعه‌ای خواهند شد که در برابر بسیاری از مشکلات بیمه خواهد بود.

مدیرکل کانون استان سپس در بیان اهمیت وظیفه‎ی مرزبانی در تامین امنیت و رشد جامعه به فرازی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه‌ی سجادیه برای مرزبانان اشاره کرد و آن را نشانه‌ای روشن برای این حقیقت دانست.

هادی هم‌چنین به سابقه‌ی همکاری کانون با ایثارگران مرزبانی اشاره کرد و گفت: علاوه بر حضور مرزبانان در بسیاری از برنامه‌های کانون هم‌چون هفته‌ی ملی کودک، دهه‌ی فجر و... همکاران هنرمند ما در بسیاری از ویژه‎برنامه‌های مرزبانی حضور داشته‌اند.

«تفاوت نگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سایر نهادها و سازمان‌ها در بحث شهدا» بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون بود که در این قسمت گفت: تجلیل از شهیدان و خانواده‌های بزرگوار و صبور آنان سال‌هاست که  در مناسبت‌های مختلف در کشور اجرا می‌شود ولی تفاوت کار کانون در این زمینه را می‌توان با نگاه متفاوت این سازمان در بحث فرزندان شاهد دریافت کرد و به همین منظور همواره برنامه‌های ما به گونه‌ای طراحی شده که این عزیزان به صورت ویژه‌ای در آن نقش داشته‌اند.

هادی در پایان با اعلام آمادگی کانون برای گسترش همکاری با مرزبانی بر اهمیت محتوایی که به اعضا ارایه می‌شود تاکید کرد.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون، فرمانده مرزبانی شهرستان زاهدان از اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مرزبانی و نقشی که مرزبانان در ایجاد امنیت در کشور دارند، گفت و افزود: ضروری است فرزندان از کودکی با این مهم آشنا شوند و قوانین را بدانند تا در آینده مشکلات کمتری پیش روی آنان و کشور باشد.

سرهنگ جواد رفیعی در پایان با ادای احترام به همه‌ی شهیدان، به ویژه شهیدان مرزبانی، آمادگی کارشناسان این نیرو در جهت آگاهی‌بخشی به اعضای کانون را اعلام کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =