کد خبر: 291199
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
معرفی کتاب «یک شعر بی طاقت» کانون در تقویم کتاب‌خانه مونیخ

کتاب‌خانه‌ی بین‌المللی مونیخ آلمان در تقویم سالانه‌ی خود کتاب «یک شعر بی طاقت» سروده‌ی افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را معرفی کرد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب‌خانه‌ی مونیخ هرسال علاوه بر معرفی کتاب‌های برتر جهان در قالب کاتالوگ سالانه White Ravens، در تقویم سالانه‌ی خود نیز که با عنوان Children’s Calender منتشر می‌شود، کتاب‌های شعر برتر از شاعران سراسر دنیا را معرفی می‌کند.

این تقویم شامل ۵۲ صفحه است که هر صفحه روز شمار یک هفته از سال میلادی است و در آن شعر، تصویر و شاعر یک کتاب در آن معرفی شده است.

کتاب «یک شعر بی طاقت» که با تصویرگری محمود حسینی منتشر شده در صفحه‌ی هفته‌ی سی‌وهفتم تقویم کتاب‌خانه‌ی مونیخ (۷ تا ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۰) چاپ و تصویر جلد و ناشر آن نیز در صفحه‌های پایانی آن معرفی شده است.

کتاب‌خانه‌ی مونیخ با چاپ این تقویم تلاش می‌کند افق دید کودکان را در حیطه‌ی فرهنگ به سراسر جهان گسترش ‌دهد و تمامی درآمدهای حاصل از فروش این تقویم را نیز صرف پیش‌برد اهداف کتاب‌خانه و برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی تصویرگری و طرح‌های مربوط به شعر کودکان می‌کند.

این کتاب‌خانه از سال ۲۰۱۱ چاپ این تقویم را آغاز کرده و تاکنون در ۶ دوره آن یکی از کتاب‌های کانون معرفی شده است.

کتاب «یک شعر بی طاقت» در ۵۲ صفحه سال ۱۳۹۴ برای اولین بار از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

امور بین‌الملل کانون هرسال کتاب‌های جدید این نهاد را به بخش فارسی کتاب‌خانه مونیخ برای نگهداری،  بررسی و معرفی در کاتالوگ کلاغ‌های سفید و تقویم کودکان ارسال می‌کند.

این کتاب‌خانه با بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت و بیش از ۵۰۰هزار عنوان کتاب از سراسر جهان، شهرت دیرینه‌ دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =