کد خبر: 291217
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
منتخبین نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» معرفی شدند

نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، در آیین پایانی نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» که شامگاه 27 شهریورماه 1398 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد؛ پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو منتخب در این رویداد فرهنگی معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، سلطنت حیاتی از هندیجان، نسرین زاده وفادار از شوشتر، عبدالله سلطانی از منیوحی، سلطنت نخبه از بهبهان، مهناز اسلامی، گل زینب تقوی زاده، جمیله قربانی و ملک تاج باستانی همگی از اهواز به‌عنوان هشت منتخب نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» شناخته شدند.

در این آیین همچنین از بهرام شاه‌ محمدلو رئیس انجمن قصه‌گویی کانون ایران، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، آسیه رحمتی مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و قصه‌گوی اندیمشکی و علی یار زارعی پدربزرگ قصه گوی اهوازی میهمانان ویژه‌ی این مهرواره تقدیر شد.

در نخستین مهرواره «یک‌شب و هزار قصه»، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، موسی شاعری شهردار اهواز، وحید کیانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و مجتبی گهستونی دبیر نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» سخنرانی کردند.

شاهنامه‌خوانی کودک مسجدسلیمانی و پخش نماهنگی از بخش‌های قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های قصه‌گو شرکت‌کننده در این مهرواره ازجمله برنامه‌های این مراسم بود.

نخستین مهرواره قصه‌گویی «یک‌شب و هزار قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان که با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، انجمن سینمای جوان اهواز و باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان در اهواز برگزار شد؛ در حالی به کار خود پایان داد که در این دوره 200 قصه‌گو از شهرهای مختلف استان شرکت کردند.

گفتنی است: این مهرواره که به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با حضور استاندار خوزستان، رئیس انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران، جمعی از مدیران کل استان و استانداری خوزستان، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، شهردار و جمعی از اعضا شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز و حضور پُرشور مردم برگزار شد؛ شامگاه 27 شهریور 1398 در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =