کد خبر: 291224
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
ماه محرم در مراکز کانون کردستان

همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداریهای حسینی مراکز کانون استان کردستان به اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی متناسب با این ایام پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مرکز فرهنگی هنری حسن آباد یاسوکند نیز با فضاسازی مرکز با طرحهای عاشورایی  به اجرای برنامه های معرفی شخصیت هایی از قبیل مسلم بن عوسجه، حضرت قاسم بن حسن، حضرت رقیه، هانیه تنها زن شهیده کربلا و مختار ثقفی ، قصه گویی، روخوانی کتابهای مرتبط با موضوعات عاشورایی، بیان احادیث و روایات در مورد ماه محرم و واقعه عاشورا، برگزاری مسابقه حدیث برای گروه سنی ج ، برگزاری مسابقه اطلاعات عاشورایی  پرداختند.

برگزاری کارگاه نقاشی و سفال با موضوعات عاشورایی، برگزاری کارگاه دل نوشته ادبی، معرفی وقایع و علل نامگذاری شبهای دهگانه محرم به نام شخصیتهای مرتبط با این واقعه ، مداحی و سینه زنی، کارگاه کاردستی، معرفی کتابهای: آسمان خون گریه کن، چهل روز عاشقانه، طفلان مسلم، فراموشان ،قصه های کربلا و نمایش فیلم در مسیر عشق از دیگر برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی هنری حسن آباد یاسوکند بود که به مناسبت ماه محرم در مرکز برگزار گردید.

مرکز فرهنگی هنری سریش آباد با فضا سازی مرکز متناسب با ایام به اجرای برنامه ی قصه گویی، معرفی کتابهای عاشورای و شخصیت های عاشورایی مانند حر و حضرت زینب (س) نیز در این ایام به کودکان و نوجوانان معرفی شد.

نقاشی از وقایع عاشورا، ساخت کاردستی با موضوع صحنه های عاشورا، خوشنویسی جملات عاشورایی وهمچنین دسته های عزاداری توسط اعضا در این ایام نیز اجرا شد.

اعضای مرکز فرهنگی هنری بیجار با راهنمایی مربی هنری خود اقدام به ساخت آثار سفال و نقاشی با موضوع محرم و عاشورا نمودند در این فعالیت ابتدا خدیجه معمار مربی هنری مرکز درباره قیام عاشورا و همچنین فلسفه این واقعه ی عظیم در تاریخ اسلام برای اعضا مطالبی را بیان کرد و سپس در ادامه از اعضای مرکز خواست تا برداشتهای خود و همچنین مشاهدات خود را از دسته جات عزاداری به تصویر کشیده و بسازند در خاتمه به سه تن از اعضایی که بهترین اثر را خلق کردند هدایایی اهدا گردید این فعالیت با هدف انتقال آموزهای دینی و مذهبی و همچنین آشنایی با واقعه عاشورا در مرکز بیجار برگزار گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =